Students` perceptions of the motivating characteristics of tasks in a commonly used EFL course book
dc.contributor.advisor | Trimble, Kimberly | |
dc.contributor.author | Özönder, Özgül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:53Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39992 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, yaygın olarak kullanılan bir ders kitabındaki farklı özelliklere sahip farklı görev tiplerine ? grup çalışması, grup tartışması, röportaj, rol canlandırma ve verilmeyen bilgiyi bulma ? yönelik, İstanbul Kültür Üniversitesi Yabancı Diller Merkezi öğrencilerinin öğrenme isteği düzeyini ve bu görevlerin öğrencilerde öğrenme isteği yaratan özelliklerini incelemektir.Motivasyon anketi ile elde edilen veriler nicel incelemeye tabi tutuldu. Mülakatlardan ve öğrenci günlüklerinden elde edilen verilerse nitel incelemeye tabi tutuldu. Öğrencilerin beş farklı görev türüne yönelik öğrenme isteklerini ölçmek için her görev türü için her sınıftaki öğrencilerin ve bütün görevler için tüm seviyelerdeki öğrencilerin verdiği yanıtların ortalamaları ve standart sapmaları hesaplandı. Ayrıca, tüm seviyelerdeki öğrencilerin benzer görev türlerine ve farklı seviyelerdeki öğrencilerin farklı türlerdeki görevlere yönelik öğrenme düzeyini karşılaştırmak için bir ANOVA testi yapıldı. Nitel verileri incelemek için mülakatlar esnasında ve öğrenci günlüklerinde sıkça yinelenen yorumlar bulundu. Ardından bu araçlardan elde edilen verilerdeki sıkça yinelenen benzer yorumlar, öğrenci açısından görevleri motive ve demotive kılan özellikleri tasvir etmek için eşleştirildi.Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin yaygın bir biçimde kullanılan ders kitabındaki aktiveleri `biraz` ve `çok` aralığında öğrenme isteği yaratıcı bulduklarını gösterdi. Öğrenciler motivasyonel yanları dolayısıyla en çok grup çalışması görevini tercih ettiler. Bu çalışmanın katılımcıları tarafından, grup tartışması ikinci en çok motive edici ikinci görev olarak değerlendirilirken röportaj görevi üçüncü motive edici görev olarak nitelendirildi. Öte yandan, öğrenciler rol canlandırma ve verilmeyen bilgiyi bulma görevlerinde hem öğrenme isteği oluşturan hem de oluşturmayan özellikler tanımladıkları için bu iki görevi kısmen motive edici buldular. Yabancı dil seviyesi en yüksek grupta, bu iki görevin yarattığı öğrenme isteği düzeyinde anlamlı fark bulundu.Bu çalışmanın sonuçları, yabancı dil öğretmenlerinin ilgisini ders kitaplarındaki görevlerin öğrenme isteği oluşturan ve oluşturmayan özelliklerine çekebilir. Bu sayede, yabancı dil öğretmenleri görevlerin öğrenciler açısından öğrenme isteği oluşturan özelliklerini bilerek ders kitaplarındaki görevlerden daha etkin bir biçimde faydalanabilirler.Anahtar Kelimeler: Görev, motivasyon, göreve bağlı motivasyon, ders kitaplarındaki görevlerin öğrenme isteğini yaratan ve yaratmayan yanları. | |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to investigate students? motivation levels as a response to five different task types ? group work, group discussion, interview, role play and information-gap tasks ? in a commonly used EFL course book and their motivating characteristics from students' perceptions at the Foreign Languages Center of İstanbul Kültür University.The data gathered from a motivation questionnaire were submitted to quantitative analysis while the data collected from semi-structured interviews and students' journals were submitted to qualitative analysis. In order to measure students' motivation levels towards five different task types, the mean values and standard deviations for each task in each class and for all tasks from all proficiency levels were calculated. Additionally, an ANOVA test was run to compare the motivation levels of all students to similar task types and different classes towards different task types. In order to analyze the qualitative data, recurring patterns about the motivating characteristics of tasks were found both in the interviews and student journals. Then similar comments that were recurring in the data from these two instruments were matched to describe both motivating and demotivating aspects of tasks from students? perceptions.Results revealed that students found the tasks from a commonly used course book motivating on a scale between `some` and much`. They preferred the group work task due to its motivating characteristics. The group discussion task was evaluated as the second most motivating activity, while the interview task was labeled as the third motivating task by the participants of the present study. On the other hand, students evaluated role play and information gap tasks as only partially motivating, as they recognized both motivating and demotivating aspects of these task types, which led to a statistical difference at a significant level in the upper-intermediate level.The results from the present study may call teachers' attention to students? perceptions of motivating and demotivating characteristics of course book tasks, so that teachers can exploit course book tasks more efficiently.Key words: Task, motivation, task-specific motivation, motivating and demotivating features of course book tasks. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Students` perceptions of the motivating characteristics of tasks in a commonly used EFL course book | |
dc.title.alternative | Yaygın olarak kullanılan bir ders kitabındaki görevlerin öğrenciler açısından motive edici yanları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Task systems | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Tasks | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Task-based instruction | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 376710 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264835 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |