Interlocutor behaviors during oral assessment interviews
dc.contributor.advisor | Trimble, Kimberly | |
dc.contributor.author | Akin Şahin, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:49Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39987 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma sözlü mülakat sınavlarındaki konuşmacı hocaların davranışlarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Temel İngilizce Bölümündeki 272 öğrenci ve mülakat sınavlarında konuşmacı olarak görevlendirilen yirmi öğretim elemanının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Veriler, anket ve video kayıtlarının analiziyle oluşturulmuştur. Öğrenciler her iki konuşmacıyı ayrı ayrı değerlendirdiler. Nicel veri analizinin sonuçları, öğrencilerin, mülakatlarındaki konuşmacıların davranışlarını daha çok pozitif olarak algıladıklarını ancak davranışlar arasında önemli farklılıklar olduğunu ortaya çıkarmıştır. Video kayıtlarının analizi de konuşmacıların, sözlü mülakat sınavı boyunca genellikle pozitif davranışlar sergilediğini fakat davranışlarında farklılıklaştıklarını göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Sözlü mülakat sınavı, konuşmacı davranışı | |
dc.description.abstract | This study investigated interlocutor behaviors during oral assessment interviews. The study was conducted at Karadeniz Teknik University, with the participation of 272 students and twenty instructors assigned to conduct oral interviews in the Department of Basic English.Data were collected through questionnaires and the analysis of video-recordings. Students ranked each of the interviewers separately. The analysis of the quantitative data revealed that while students generally perceived their interlocutors? behaviors more positively, there were important differences among the behaviors. The analysis of the video-recordings also showed that the interlocutors generally displayed positive behaviors during oral assessment interviews but showed variation in their behaviors.Key words: Oral assessment interview, interlocutor behavior | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Interlocutor behaviors during oral assessment interviews | |
dc.title.alternative | Sözlü mülakat sınavlarında konuşmacının davranışları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Interview | |
dc.subject.ytm | Oral exam | |
dc.subject.ytm | Examination methods | |
dc.subject.ytm | Interlocutor behavior | |
dc.identifier.yokid | 375372 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264839 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |