dc.contributor.advisor | Trimble, Kimberly | |
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Julie Mathews | |
dc.contributor.author | Targutay, Meltem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:46Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39982 | |
dc.description.abstract | Bu nitel çalışma, Nöro-linguistik Programlama (NLP) eğitimi almış 12 İngilizce eğitmeninin NLP'nin dil öğretimi üzerindeki rolüne ilişkin algılarını ele almaktadır. Çalışma, bu eğitmenlerin dil öğrettikleri sınıflarda kullanmayı tercih ettikleri NLP tekniklerini ve stratejileri, bu stratejilerin hangi dil becerilerin geliştirilmesine faydalı olduğunu ve bazı NLP stratejilerinin sınıfta kullanılmama sebeplerini ortaya koymak amacıyla tasarlanmıştır.Veriler sözkonusu eğitmenlerle gerçekleştirilen mülakatların ses kayıtlarının yapılmasıyla elde edilmiştir.Deşifre edilen kayıtların inceleme sonuçları, NLPnin küçük çaplı bir dizi dil öğretim teknikleri olmaktan ziyade, muhtelif disiplinleri barındıran etkili iletişim amaçlı bir felsefe olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, NLP'nin dil öğretimi yaklaşımlarındaki temel unsurları barındırdığı, öğrencilerin öğrenme stillerinin ve meta-programlarının tespitinin ise dil eğitmenlerine derslerini planlama aşamasında büyük ölçüde rehberlik edebileceği tespit edilmiştir. Dil öğrenme tedirginliği öğrenmeye engel teşkil etmektedir. Görselleme, beyin jimnastiği, ve mükemmellik çemberi gibi NLP stratejilerinin öğrencilerin öğrenme sürecindeki beklentilerini olumlu yöne çevirmekte etkili rol oynadığı sonucuna varılmıştır. Bunlara ek olarak, yapılan mülakatlar sonucunda, NLP modelleme stratejisinin öğrencilere etkili öğrenmeyi, çalışma yöntemlerini ve hedeflerini belirlemeyi nasıl gerçekleştrebileceklerinin yanı sıra dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dil becerilerini geliştirmelerinde yardımcı olduğu algısı ortaya çıkmıştır. Modelleme ve görsellemeye ek olarak görsel imgeleme ve özellikle hikaye anlatımı ve oyunlarda kullanılan metaforların (mecaz) dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra kelime öğrenme becerlerinde de etkili olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This qualitative research study explored 12 NLP-trained ELT practitioners? perceptions about the role of NLP in ELT. More specifically, the particular NLP strategies and techniques that are preferred by the NLP-trained language teaching practitioners, as well as the skills that are addressed by means of NLP were investigated. In addition to these, the study portrayed the reasons why some NLP strategies and techniques are not preferred to be used in language teaching settings. The data collection procedure of this study involved semi-structured interviews that were audio-recorded. The analysis of the interview transcripts showed that NLP is not a set of small scale teaching techniques, but a wide system of communication based on a number of disciplines. There was broad perception over the fact that NLP is not a teaching approach, but a philosophy, the principles of which are applicable to any setting that involves human interaction. Furthermore, the perceptions of most interviewees revealed that NLP involves what is already present in many humanistic approaches in language teaching. According to the interviewees, determining the learning styles of learners (VAK), and exploring their meta-programs will guide the language teachers to design their lessons accordingly. As the variables of language anxiety function like a filter through which instruction passes, it would be sensible to conclude that the findings of the study based on the role of visualisation, brain-gym, and circle of excellence encourage learners to raise their expectations about their learning processes. Moreover, NLP modelling strategy is perceived by the interviewees to be useful in helping students learn how to learn, enhancing learners? study skills and goal setting techniques, as well as developing their listening, speaking, reading, and writing skills. Apart from modelling, visualisation, guided fantasy, metaphors (especially used in stories and games) in NLP are useful in enhancing language skills and vocabulary learning skills. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The role of neuro-linguistic programming in English language teaching: NLP-trained language teaching practitioners` perceptions about NLP strategies and techniques used in classes | |
dc.title.alternative | Nöro-linguistik programlama (NLP)? nın İngilizce eğitimi üzerindeki rolü: NLP eğitimi almış İngilizce eğitmenlerinin İngilizce eğitimi verilen sınıflarda uygulanabilecek NLP teknikleri ve stratejileri hakkındaki algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Neurolinguistic programming | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Classroom environment | |
dc.subject.ytm | Affective learning | |
dc.subject.ytm | Classroom climate | |
dc.identifier.yokid | 378696 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264836 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı | |