Show simple item record

dc.contributor.advisorTrimble, Kim
dc.contributor.authorAk Şentürk, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:45Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:45Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39981
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce konuşma derslerinde sekiz farklı aktivitede öğrencilerin ne ölçüde ?flow? etkisi yaşadığını incelemiştir. Çalışma Zonguldak Karaelmas Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'nda sekiz farklı alt düzey konuşma sınıfında öğrenim görmekte olan 163 öğrenci ve bu sınıflarda konuşma dersi vermekte olan sekiz farklı İngilizce okutmanının katılımıyla 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılı sonbahar döneminde iki haftalık sürede gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan aktiviteler tartışma, drama, dil oyunları, mülakat, bilgi , sorun çözme, resim anlatımı ve hikaye anlatma.Veriler her aktivite sonrasında öğrenciler tarafından doldurulan anketler, öğretmenlerin aktiviteler hakkında algılarını ölçmeyi amaçlayan anketler ve öğretmenlerle flow teorisi, ve öğrencilerin aktivitelerde hangi ölçüde ?flow? yaşadığını belirttikleri mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Öğrenci ortalamaları aktivitelerin ne derece motive edici olduğunu araştırmak için kullanılmıştır. Veriler sekiz aktivite arasında farklılık olup olmadığını anlamak amacıyla ANOVA testi kullanılarak incelenmiştir.Nitel ve nicel analizler ?flowun? dil sınıflarında mevcut olduğunu fakat aktiviteler arasında önemli farklılıklar olduğunu göstermektedir. Sonuçlar tartışma aktivitesinin öğretmenler ve öğrenciler açısından daha çok ?flow? yarattığını, aksine bilgi aktivitesinin daha çok kayıtsızlık yarattığını ortaya çıkarmıştır. Sonuçlar ayrıca gösterdi ki aktivitelerle öğrencilerin duygusal motivasyonu arasındaki ilişkiyi öğrencilerin aktivite üzerindeki kontrolü, aktivitenin ilgi çekici olması, öğrencilerin konuya odaklanması ve güçlük seviyesi etkilemektedir. Analizler, eğer aktivite dört ?flow? boyutunu içeriyorsa, öğrencilerin ?flow? yaşama olasılığını artırmakta olduğunu da göstermiştir. Ayrıca sonuçlara göre öğretmenler ?flow? yaşamayı sağlayıcı aktiviteler hazırlayarak öğrencilerin ?flow? yaşama olasılığını artırabilirler. Son olarak sonuçlar gösterdi ki grup çalışması yapıldığında sonuçlar belirli şekilde değişmektedir.
dc.description.abstractThis study was designed to investigate the degree to which flow occurred in different kinds of tasks in speaking courses and examined teachers? and students? perceptions about the existence of flow experience in speaking courses. The study was conducted over a two-week period with 163 elementary level university students and their eight instructors of English in eight different speaking classes at Zonguldak Karaelmas University English Language Preparatory School. Designated speaking tasks were class discussion, role-play, language games, interview, information-gap, problem solving, picture narration, and storytelling.Data were collected through the administration of a questionnaire to measure students? affective responses to tasks after each designated task, a short survey on teachers? perceptions about each task and interviews with these eight teachers about their perceptions about flow theory, their flow experiences in their lessons and the degree to which students experience flow in the activities. Student means were used to investigate the motivational potential of tasks. Data were further analyzed using ANOVA tests in order to explore the differences in the experience of flow among the eight different activities.The qualitative and quantitative analyses indicated that flow exists in language classes; however, there is a significant difference among each task. The findings revealed that the class discussion activity produced more flow for both teachers and the students, whereas the information-gap activity resulted in more apathy. Results also showed that there is a significant relationship between the type of the activity and affective engagement in terms of students? perception of task control, task appeal, focused attention and challenge. Overall the analysis showed that when activities included the four dimensions of flow, the students were more likely to perceive flow. The findings also revealed that teachers could facilitate the flow experience for students by developing tasks that might lead to flow. Lastly, the findings showed that an interactional pattern of group work produced significantly better results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTeachers` and students` perceptions of flow in speaking activities
dc.title.alternativeİngiliz dili öğretiminde konuşma derslerinde kullanılan aktiviteler üzerindeki flow etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmFlow analysis teaching technique
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSpeaking
dc.identifier.yokid381834
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264837
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess