Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, H. Necmi
dc.contributor.authorWilkes, Jane Crawford
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:38Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:38Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39971
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim 3 ila 8. sınıflar arasındaki öğrencilerinin lisan öğrenme ve okuduğunu anlayabilme stratejileri incelendi. Bu çalışma, iki dilde (Türkçe ve İngilizce) eğitim veren ve bünyesinde İlk Yıllar Programı (PYP) , Uluslararası Ortaöğretim Sertifika Programı ( IGCSE), Uluslararası Bakalorya Programı (IB) ve Türk Milli Eğitim Sistemi müfredatlarını birleştiren Özel Bilkent Laboratuvar Okulu'nda (BLIS) gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın ilk bölümünü yapılan iki anket çalışması ? Lisan Öğrenme Strateji Envanteri (SILL) ve Okuduğunu Anlama Stratejileri Araştırması (SORS) ? oluşturmaktadır. Bu kısa demografik anket çalışmaları 3 ila 8. sınıflar arasındaki öğrencilerin lisan profillerini belirlemek için yapıldı. Bu çalışmanın ikinci kısmını, araştırmacı tarafından tasarlanan Strateji Eğitim Programı'nın (STP) uygulaması kapsamaktadır. Strateji Eğitim Programı, araştırmacının araştırmalarını ve öğretim deneyimini baz alarak çeşitli lisan öğrenme ve okuduğunu anlayabilme stratejilerinin derlemesi olarak tasarlandı. BLIS `in dorduncu ve besinci siniflardan yedi ogrenci katildi. Veriler, öğrencilerin defterlerinden, araştırmacının notlarından, mülakatlardan ve eğitim program öncesi ve sonrasında yapılan anketlerden toplanmıştır.
dc.description.abstractThis study looks at the language learning and reading comprehension strategies of students in 3rd ? 8th grades. The study takes place at Bilkent Laboratory and International School, which is a bilingual school in Ankara, Turkey that combines curricula from the Primary Years Program (PYP), International General Certificate of Secondary Education (IGCSE), the International Bachelorette (IB), and the Turkish Ministry of Education. The first part of the study consisted of administering two surveys- the Strategy Inventory of Language Learning (SILL) and the Survey of Reading Strategies (SORS). The surveys were administered to students in 3rd ? 8th grades, along with a short demographic survey to provide language profiles for the students. The second part of the study involves the implementation of a Strategy Training Program (STP) designed by the researcher. The STP was designed around a list of language learning and reading comprehension strategies compiled by the researcher based on research and teaching experience. There were seven participants selected from the fourth and fifth grades at BLIS. Data was collected from student notebooks, the researcher?s journal, interviews, and the surveys administered before and after the training program.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study on primary school students perceptions about their use of language learning and reading strategies and strategy training
dc.title.alternativeBir ilköğretim okulu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme ve okuma stratejileri ile strateji eğitimi algıları üzerine bir durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStrategy training program
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmLearning techniques
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmReading strategies
dc.identifier.yokid405762
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289857
dc.description.pages308
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess