A case study on primary school students perceptions about their use of language learning and reading strategies and strategy training
dc.contributor.advisor | Akşit, H. Necmi | |
dc.contributor.author | Wilkes, Jane Crawford | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39971 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ilköğretim 3 ila 8. sınıflar arasındaki öğrencilerinin lisan öğrenme ve okuduğunu anlayabilme stratejileri incelendi. Bu çalışma, iki dilde (Türkçe ve İngilizce) eğitim veren ve bünyesinde İlk Yıllar Programı (PYP) , Uluslararası Ortaöğretim Sertifika Programı ( IGCSE), Uluslararası Bakalorya Programı (IB) ve Türk Milli Eğitim Sistemi müfredatlarını birleştiren Özel Bilkent Laboratuvar Okulu'nda (BLIS) gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın ilk bölümünü yapılan iki anket çalışması ? Lisan Öğrenme Strateji Envanteri (SILL) ve Okuduğunu Anlama Stratejileri Araştırması (SORS) ? oluşturmaktadır. Bu kısa demografik anket çalışmaları 3 ila 8. sınıflar arasındaki öğrencilerin lisan profillerini belirlemek için yapıldı. Bu çalışmanın ikinci kısmını, araştırmacı tarafından tasarlanan Strateji Eğitim Programı'nın (STP) uygulaması kapsamaktadır. Strateji Eğitim Programı, araştırmacının araştırmalarını ve öğretim deneyimini baz alarak çeşitli lisan öğrenme ve okuduğunu anlayabilme stratejilerinin derlemesi olarak tasarlandı. BLIS `in dorduncu ve besinci siniflardan yedi ogrenci katildi. Veriler, öğrencilerin defterlerinden, araştırmacının notlarından, mülakatlardan ve eğitim program öncesi ve sonrasında yapılan anketlerden toplanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study looks at the language learning and reading comprehension strategies of students in 3rd ? 8th grades. The study takes place at Bilkent Laboratory and International School, which is a bilingual school in Ankara, Turkey that combines curricula from the Primary Years Program (PYP), International General Certificate of Secondary Education (IGCSE), the International Bachelorette (IB), and the Turkish Ministry of Education. The first part of the study consisted of administering two surveys- the Strategy Inventory of Language Learning (SILL) and the Survey of Reading Strategies (SORS). The surveys were administered to students in 3rd ? 8th grades, along with a short demographic survey to provide language profiles for the students. The second part of the study involves the implementation of a Strategy Training Program (STP) designed by the researcher. The STP was designed around a list of language learning and reading comprehension strategies compiled by the researcher based on research and teaching experience. There were seven participants selected from the fourth and fifth grades at BLIS. Data was collected from student notebooks, the researcher?s journal, interviews, and the surveys administered before and after the training program. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A case study on primary school students perceptions about their use of language learning and reading strategies and strategy training | |
dc.title.alternative | Bir ilköğretim okulu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme ve okuma stratejileri ile strateji eğitimi algıları üzerine bir durum çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Strategy training program | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Strategy | |
dc.subject.ytm | Learning techniques | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Reading strategies | |
dc.identifier.yokid | 405762 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289857 | |
dc.description.pages | 308 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |