Show simple item record

dc.contributor.advisorWalters, Jodee Mae
dc.contributor.authorGirgin, Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:37Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:37Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39970
dc.description.abstractBu çalışma, corpus destekli aktivitelerin düşük seviyeye sahip İngilizce öğrencilerinin İngilizce dil bilgisini öğrenmedeki etkilerini araştırmak için yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, düşük seviyeye sahip İngilizce öğrencilerin beş gramer yapısını öğrenmede corpus destekli aktiviteleri etkili bir şekilde kullanıp kullanamayacaklarını belirlemektir. Bu çalışmanın diğer bir amacı da, öğrencilerin gramer eğitiminde bu tür corpus destekli alıştırmalar kullanımına karşı olan tutumlarını anlayabilmektir.Bu çalışmada Erciyes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda eğitim gören düşük seviyede İngilizce bilgisine sahip altı sınıf yer almıştır. Bu çalışmadaki veri öğrencilere uygulanan üç gramer testi ve öğrenci tutumunu ölçen anket uygulamasından gelmektedir. Bu çalışmadaki diğer veri ise öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir.Uygulama sonrasında elde edilen test skorlarının istatistiksel analizi göstermiştir ki düşük seviyedeki İngilizce öğrencileri, corpus destekli aktiviteleri, beş gramer yapısını öğrenmede etkili bir şekilde kullanabilmişlerdir. Katılımcı öğrencilerin tutum anketine verdikleri yanıtların analizi ise öğrencilerin gramer eğitiminde corpus destekli aktiviteler kullanımına karşı tarafsız kaldıklarını göstermiştir. Lakin katılımcı öğrencilerin görüşmelerde verdikleri yanıtların analizi göstermiştir ki görüşmeye katılan öğrenciler gramer eğitimlerinde corpus destekli aktiviteler kullanımına karşı daha olumlu tutumlar sergilemişlerdir.Anahtar kelimeler: Corpus destekli aktiviteler, İngilizce dil bilgisi, düşük seviyedeki öğrenciler, öğrenci tutumları.
dc.description.abstractThis study investigated the effectiveness of using corpus-based activities on lower level EFL students? learning of English grammar. The purpose of the study was to determine whether lower level EFL learners would be able to use corpus-based activities effectively in order to learn five target grammar structures of English. This study also explored the attitudes of those students towards using corpus-based activities in English grammar learning.Six intact lower level EFL classes at Erciyes University School of Foreign Languages participated in the study. The quantitative data were collected through the administration of three tests and an attitude questionnaire. The qualitative data were obtained through semi-structured interviews.The statistical analysis of the test results revealed that the students were able to use corpus-based activities effectively in the learning of the target grammar structures. Additionally, it was found that using corpus-based activities in the learning of the target grammar structures produced similar results when compared to using a course book. The analysis of the attitude questionnaire showed that the students held somewhat neutral attitudes towards using corpus-based activities in the learning of the five target grammar structures. However, the analysis of the student interviews revealed more positive attitudes towards using these sources in English grammar learning.Key words: Corpus-based activities, Concordance lines, English grammar learning, lower level EFL students, student attitudes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCorpus-based activities at lower levels of efl proficiency: The effectiveness of using concordance lines on grammar learning
dc.title.alternativeCorpus destekli aktivitelerin düşük seviyelerdeki ingilizce öğrencilerinin ingilizce dil bilgisini öğrenmedeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid406219
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289867
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess