Show simple item record

dc.contributor.advisorDurrant, Philip
dc.contributor.authorBilki, Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:35Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39967
dc.description.abstractBu çalışma çıkartmalı sınavların Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerini ölçme konusundaki etkinliğini konu almıştır. Çalışma aynı zamanda, bu tarz sınavların nitelikleri değiştirildiğinde konuşma ve yazma becerilerini ölçme etkinliklerinde değişiklik olup olmadığını da incelemiştir. Bu amaçla farklı metin seçimleri, boşluklama yöntemleri, ve puanlandırma sistemleri incelenmiştir.Çalışmaya Celal Bayar Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda okuyan, üç ayrı sınıftan 60 orta (ve üstü) seviye öğrenci katılmıştır. Katılımcılar altı ayrı çıkartmalı sınav kullanılarak test edilmiştir. Çıkartmalı sınavlar metin seçimleri ve boşluklama yöntemleri açısından birbirinden farklıdır. Bu sınavlar daha sonra iki farklı puanlandırma sistemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin konuşma ve yazma sınavlarından aldıkları puanlarla ilintilendirilmiş ve öğrencilerin çıkartmalı sınav sonuçlarıyla yazma/konuşma sınavı sonuçları arasında bir korelasyon olup olmadığı gözlenmiştir. Korelasyon sonuçları aynı zamanda birbirleri ile kıyaslanarak testlerin becerileri ölçmedeki başarıları arasındaki farklar da incelenmiştir.Sonuçlar çıkartmalı sınavların, öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerinin ölçülmesinde kullanılabileceğini göstermiştir. Her ne kadar konuşma/yazma sınav sonuçları ile çıkartmalı test sonuçları arasında güçlü bir korelasyon görülmüş olsa da, sonuçlar çıkartmalı sınavların tek başlarına konuşma ve yazma becerilerini ölçme konusunda yeterli olmayacağını göstermiştir. Bu durum bizlere çıkartmalı sınavların daha çok destek amaçlı kullanılabilir olduğunu göstermiştir. Üstelik, çeşitli nitelik değişiklikleri sonucunda farklılık gösteren korelasyonlar da bizlere bu tür testlerin kullanımında dikkatli olmamız gerektiğini söylüyor. Sonuç olarak, çıkartmalı testlerin doğru kullanılırlarsa öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini ölçmede değerli araçlar olabileceğini görüyoruz.Bu sonuçlar genel olarak konu üzerinde daha fazla çalışma yapılması gerektiğini gösteriyor. Korelasyonlar arasındaki farklı hazırlama ve puanlama teknikleri dolayısı ile oluşan farklar, çıkartmalı sınavların daha da rafine edilerek alternatif değerlendirme tekniklerine dönüştürülebilecek olduklarını gösteriyorlar.
dc.description.abstractThis study investigated the effectiveness of cloze tests in assessing the speaking and writing skill levels of Manisa Celal Bayar University Preparatory School students. The study also tried to find out whether there are differences in the success levels of such tests in assessing speaking and writing skill levels when the conditions are changed. It examined different text selection, deletion methods and scoring methods to determine whether there are any differences in the success levels.The study was conducted in Celal Bayar University Preparatory School with 60 intermediate (+) students from three different classes. The students were tested using six different cloze tests. The cloze tests differed in text selection and deletion methods. These cloze tests were then scored using two different scoring methods. The scores were correlated with the speaking and writing scores of the students to check whether there is a correlation between the cloze test results and the students? writing/speaking scores. The correlations were also compared to each other to find if there are differences in the success levels of the tests? ability to assess the different skills.The results pointed out a possible use of cloze tests in testing speaking/writing. Although strong correlation was found between writing/speaking tests and cloze tests, the numbers indicate that the cloze tests might not be adequate measuring tools for the productive skills on their own. This suggests a supportive use of cloze tests. The differing correlations also suggested a careful use of such tests. In conclusion, cloze tests can be valuable tools, if used correctly, to help assess speaking and writing skills.These results mostly mean that more studies should be conducted on the subject. The differences between the correlations of different preparation and scoring methods suggest that there might be some chance to further refine the cloze tests to make them more appropriate as alternative testing methods.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effectiveness of cloze tests in assessing the speaking writing skills of university EFL learners
dc.title.alternativeÇıkartmalı sınavların üniversite düzeyindeki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin konuşma ve yazma becerilerini ölçme konusundaki etkinliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCloze Test technique
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmScoring
dc.subject.ytmExamination methods
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmClose a gap test
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.identifier.yokid407103
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289872
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess