Show simple item record

dc.contributor.advisorDurrant, Philip
dc.contributor.authorGüneş, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:31Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39962
dc.description.abstractBu çalışma dil başarısı ile yabancı dil olarak İngilizce öğrenmeye başlama yaşı, lise türü, dil öğrenenler tarafından bilinen ve aile ortamlarında konuşulan diller ve dil öğrenimine yaklaşım arasındaki ilişkiyi araştırmak ve dil başarısı üzerinde etkili olabilecek diğer muhtemel faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları, Dicle Üniversitesi Mühendislik, Tıp ve Hukuk Fakültesi öğrencileridir. Bahsedilen faktörler ve dil başarısı arasındaki ilişkiyi araştırmak için 105 katılımcıya anket uygulanmıştır; diğer muhtemel faktörlerin belirlenmesi için gerekli olan veri ise katılımcılardan 12'siyle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Anketlerden elde edilen veriler SPSS ile görüşmelerden elde edilenler ise nitel olarak analiz edilmiştir.SPSS analizinden çıkan bulgular, erken bir başlama yaşının yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde çok etkili olmadığını, birden fazla dil bilmenin ya da aile ortamında birden fazla dil konuşulmasının İngilizce öğrenimi üzerinde büyük bir etkiye sahip olmadığını, dil öğrenmeye olan yaklaşım ile dil yeterliliği arasında bir korelasyon olmadığını, öte yandan lise türünün dil başarısı için son derece önemli olduğunu ve Anadolu ve Fen Lisesi öğrencilerinin dil öğreniminde Düz Lise öğrencilerinden daha başarılı olduğunu ortaya koymuştur.Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin nitel analizi ise sınıflarda öğrenilen bilgilerin pratik edilmesinin ve yabancı dil ile olan bağlantıyı sınıf dışında da devam ettirmenin (okul dışında İngilizce müzik dinlemek ya da film izlemek gibi) dil başarısı üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu; fakat dil bilgisi temelli öğretimin, öğretim süresi boyunca aynı yöntemlerin kullanılmasının, yabancı dili kullanabilecek bir ortamın olmamasının ve yüksek kaygı düzeyinin dil öğrenimi üzerinde olumsuz etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur.Bulunan sonuçların, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yaptığı/yapacağı eğitim reformlarına yönelik katkı sağlaması ve yabancı dil eğitimi ile ilgilenen akademisyenler ve İngilizce öğretmenlerine dil eğitiminde etkili olan faktörler açısından ışık tutması ümit edilmektedir.
dc.description.abstractThis study was conducted to explore the relationship between language achievement and starting age of learning English as a foreign language, type of high school, languages known by the learners and spoken in their home environment and learners? attitudes towards language learning, and also to clarify other possible factors affecting language achievement. The participants of the study were the students of Medicine, Engineering and Law Faculties at Dicle University. To explore the effects of the mentioned factors on language achievement, a questionnaire was completed by 105 participants and the data to clarify the other possible factors affecting language achievement were obtained through interviews with twelve of the participants. The data derived from the questionnaires were analyzed with SPSS and the data obtained from the interviews were analyzed in a qualitative way.The findings obtained from the quantitative analysis present the following results. The results showed that starting to learn English as a foreign language at an early age does not have many advantages on learning. Type of high school is very important for English proficiency, because the students of Anatolian/Science High School have much higher proficiency in English. Knowing more than one language and being in a family environment where more than one language is spoken do not have a significant effect on English proficiency. There is not a correlation between attitudes towards language learning and language proficiency.As the results of qualitative analysis, it was seen that practicing what is learnt in the classroom and having a connection with the foreign language out of the classroom (listening to English songs, watching English movies) are very important to gain a high proficiency in language. On the other hand, grammar-based instruction, experiencing the same teaching styles during the whole learning process, lack of environment to practice foreign language and a high anxiety level cause problems in the learning process.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe background factors that influence learners English proficiency
dc.title.alternativeÖğrencilerin İngilizce yeterliliğini etkileyen faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.identifier.yokid415365
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289866
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess