Belediyelerin mali kaynaklarının yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 1982 anayasasına göre yerel yönetimler şöyle tanımlanmaktadır. Mahalli idareler, il, belediye ve köy halkının mahalli müşterek ihtiyaçlarını karşılamak üzere kuruluş esasları kanunla belirtilen ve karar organları, gene kanunda gösterilen seçmenler tararından seçilerek oluşturulan kamu tüzel kişileridir. Gelişen ve değişen dünya koşullarında, ekonomik ortamda sınırların kalkmasıyla, kentlerin dinamizmi ve dolayısıyla önemi artmıştır. Artan bu önemle beraber hizmet taleplerin- dede bir çeşitlenme meydana gelmiştir, işte değişen ve gelişen mahalli müşterek, hatta ulusal ihtiyaçların karşılanabilmesi için, yerel yönetimlerin, yeterli mali kaynağa sahip olma zorunluluğu vardır. Fakat,belediyeler bugünkü yasal düzenlemeler içinde yeterli mali kaynağa sahip değillerBu hizmetlerin karşılanabilmesine de olumsuz yönde etkilemektedir. Türkiyede yerel yönetimler kısaca kaynak darboğazı içindedirler. Özellikle finansal kaynak darboğazı belediyeleri zor durumda bırakmaktadır. Bu darboğazların aşılmasında belli başlı yöntemler vardır. Bunlar: a) Kamu hizmetlerinde etkinliğini ve verimliliği arttırmak, b) Kamu harcamalarının kapsamını daraltmak, c) Gelirleri arttırıcı önlem almak, d) İnsan kaynaklarının yönetimini gerçekleştirmek. Bu tez bağlamında; Adapazarı Belediyesi' nde, kentsel mali kaynakların kullanımında önemli yer tuttuğunu düşündüğümüz kentsel yatırımların, kent işletmeciliği ilkelerine göre irdelenmesi, tezin uygulama örneğini oluşturmuştur. Kentsel yatırım alanlarım ve bunların nerelerde konumlanacağım gösteren İmar Planlan kent işletmeciliği'nin bir aracı olarak ele alınmış ve makro formun gerçekleşebilmesi için gerekli finansman ihtiyacı ve bunu karşılayacak belediye kaynakları ortaya konmuş fakat mevcut kaynakların yetersizliği bir kez daha ortaya somut olarak konmuştur. Merkezi Yönetimin yeni bir yapılanmaya ihtiyacı olduğunu düşünüyor ve şunu söylemek istiyoruz: Bugünkü yerel yönetimlerde yaşanan sıkıntının tek nedeni fînansal değildir. İdari yapılanmadan ve yetki-görev sorumluluklarının doğru paylaşılamamasından da kaynaklanmak tadır. Merkez yönetim üzerinde bulundurduğu yetki ve kaynaklan süratle yerel yönetimlere aktarmalı, diğer bir deyişle desantrilize etmelidir. SUMMARY According to the 1 982 constitution, local authorities are defined as follows ; Local authorities are legal judicial people chosen by the voters appointed by law, to meet the local collective demands of city, municipality and village populations. In the developing and changing conditions of the world, by the lifting of the limits on the economic environment, their dynamism and consequently their importance has increased. Together with this increase, a variation in service demands has also occured. In order to meet the changing and developing local collective needs, infact the national needs, there has to be sufficient financial sources in local administrations. But in today's local arrangements, municipalities do not have adequate financial sources. This is a result has an unfavourable effect in service supplies. Türkiye' s national administrations are short of sources. Financial source inadequacy in particular puts the municipalities in difficulties. There are chief procedures, in overcoming these difficulties. These are; a) To increase activity and productivity in public services. b) To narrow public spending fields. c) To take precaution with income increasing factors. d) To realize human resource management In conclusion to this thesis; in the municipality of Adapazarı, urban investments are con sidered to take an important part in the use of financial urban sources, this examined, according to financial administration principles^brms the practical example of the thesis. Urban investment fields and their locations as shown by the Public Works Plans, were used as a mediator to urban investments and the necessary financial supplies and municipal sources were provided to realize the macro form, but the inadequacy of the existing sources was once again at hand. We think that Central Administration is in need of a reconstruction, and we would like to add; The reason for today's hardship in local aaministration isn't only financial. It is also ad ministrative structuralization, and the mismanagement of the sources needed for authority-task responsibilities. Central administration, must quickly transfer its authority and sources to local administ rations, that is it must decentralize.
Collections