Show simple item record

dc.contributor.advisorAlacacı, Cengiz
dc.contributor.authorAzgur, Mehmet Serhat
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:30Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:30Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39960
dc.description.abstractGünümüzde, öğretmenlik eğitiminin temel amaçlarından birisi teknoloji kullanımını 21. yüzyılın pedagoji bilgileri ile birleştirerek hizmet öncesi öğretmenlerin öğretim yeteneklerini geliştirmektir. Öğretmen eğitimcilerinin de hizmet öncesi öğretmen müfredatını etkin öğretim yöntemleri ile zenginleştirme ve geliştirmeleri gerekir.Bu çalışmada, harmanlanmış öğrenme (blended learning) yöntemlerine farklı bir açıdan yaklaşarak öğrencilerin öğretim uygulamaları ile ilgili algılamalarının neler olduğu bulunmaya çalışıldı. Ayrıca harmanlanmış öğrenme yöntemleri ile ortaya çıkan sosyal ilişkiler incelenmiştir.Bu çalışmanın katılımcıları Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü (BÖTE) öğretim elemanları ve öğrencileridir. Bu çalışmaya toplam 44 öğrenci ve 12 öğretim görevlisi katılmıştır. İçeriğinde harmanlanmış öğrenme teknikler kullanılan yeterli sayıda ders almamış oldukları için hazırlık okulundaki öğrenciler ile birinci sınıf öğrencileri araştırmaya dahil edilmemiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak, CTE Bölümü öğretim görevlileri tarafından uygulanan harmanlanmış öğrenme yöntemlerinin neler olduğunu ve uygulanan harmanlanmış öğrenme yöntemlerinin öğrenciler tarafından nasıl algılandıklarının değerlendirilmesi için, mülakat ve anket yöntemleri kullanılmıştır. Mülakat ve anketlerden elde edilen veriler nitel ve nicel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir.Bulgular, 4üncü ve 5inci sınıf öğrencilerinin farklı ?harmanlanmış öğrenme? uygulama ve bunları uygulayan öğretim elemanlarının amaçlarının neler olduğunun farkında olmalarına rağmen, bunun 2. ve 3. sınıf CTE öğrencileri için geçerli olmadığını gösterdi. Çalışma öğrenci ve öğretmenlerin, Öğrenme Yönetim Sistemleri (LMS)nin öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen ilişkilerini olumlu etkilediğini düşündüklerini ortaya çıkartmıştır. Ayrıca çalışma, öğrencilerin çoğunluğunun, öğretim elemanlarının aksine, bilgisayar okuryazarlığının harmanlanmış öğrenme uygulamalarının başarısını pozitif anlamda etkilediğini düşündüklerini ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractOne of the key concerns of teacher education is to facilitate the development of the teaching talents of pre-service teachers with scaling technologies and pedagogy of the 21st Century. Teacher educators also need to enhance pre-service teachers? curriculum by modeling good teaching methods.This study explored another side of blended learning methods and tried to uncover students? perceptions of what their instructors are practicing. Social relations that are created by blended learning methods are also explored.Instructors of Computer and Instructional Technology Teacher Education Department (CTE) and their respective students were participants in the study to investigate the departmental use of blended learning methods. Total of 44 students and 12 teachers participated in the study. Only students of preparatory school and freshmen are not included because of their lack of sufficient number of courses where blended learning methods are used. Data collection tools in the research included interviews and questionnaires aimed to assess students? perception of blended learning methods together with the interviews and questionnaires of the instructors of the CTE Department in order to understand what blended learning methods were practiced.The data collected from both interviews and questionnaires were analyzed using qualitative and quantitative techniques.The findings revealed that although 4th and 5th year students are aware of the different applications of blended learning and the intentions of teachers who used this approach, we cannot generalize and say the same for all CTE students. Yet another finding is that participants thought that Learning Management Systems (LMS) improve the student-to-student and teacher-to-student relations in instructional settings. Additionally, the majority of the students think that computer literacy affects the success of blended learning applications unlike the beliefs of instructors.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of student perceptions and teacher intentions of blended learning in computer and instructional technology teacher education program
dc.title.alternativeBilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği bölümünde öğretim elemanları tarafından kullanılan harmanlanmış öğretimin amaçları ve öğrenci algılarının bir incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDepartment of computer education and instructional technology
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeacher-student relations
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmEducational techniques
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmBlended learning
dc.identifier.yokid398560
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289858
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess