Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Necmi
dc.contributor.authorKattsir, Elan
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:28Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:28Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39958
dc.description.abstractBu çalışma karma yöntemden (mixed-methods) yarararlanark Türkiye'de 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde ağ güncesi (blog) kullanımı ile ilgili algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu calışma öğrencilerin sınıf, topluluk, ve öğrenci bloglarına karşı olan algı ve tutumlarını bir bütün olarak ve aynı zamanda öğrenmeye, yazmaya ve kullanılan birağ güncesinin sosyal boyutuna yönelik uygulamalarını araştırmıştır. Buna ek olarak, ağ güncesinin temel özellikleri, ve öğretmenin bir öğretme stratejisi olarak ağ güncesi kullanımının zorlukları ve olumlu yönleri hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bu çalışmanın katılımcılarını Ankara'da eğitim dili İngilizce olan bir özel okulun 6. sınıfında öğrenim gören ve 10 hafalıkbir süreç boyunca öğrenme etkinliklerinde ağ güncesi kullanan 38 öğrenci oluşturmaktadır.. Ağ güncesi kullanımı aktiviteleri öncesinde, kullanım sürecinde ve sonrasında anketler, yarı apılandırılmış odak grup mülakatları ve yarı yapılandırılmış bireysel mülakatlar uygulanmıştır. İncelenen veriler, öğrencilerin bir eğitim uygulaması olarak ağ güncesi kullanımına karşı çok olumlu tutum ve algılarının olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin hemen hemen hepsinin ağ güncesi kullanımına olumlu tepki vermiş olmalarına rağmen, topluluk güncesi kullanımını daha az tercih etmişlerdir.
dc.description.abstractThis study uses mixed-methods research to investigate how a grade 6 English class in Turkey responds to the use of blogs. It explored students' perceptions of and attitudes towards using a class, community, and student blogs, both overall as well as in relation to their application to learning, writing, and the social aspects of a utilizing blogging. Additionally, key features of blogs and the teacher?s insights into the challenges and strengths of blogging as a teaching strategy were examined. The participants were 38 grade six Turkish-national students at a private, English language-medium school in Ankara, Turkey, who utilized blogging as part of their learning activities during a 10-week period in 2011. Prior to, during, and after the blogging activity, surveys, semi-structured focus groups and semi-structured interviews were conducted. Analysis of the data revealed that students had very favorable attitudes towards and perceptions of blogging as an educational practice. Students were nearly unanimous in their general favorability towards blogs, though community blogs were less favored.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6th grade students` perceptions of the use of blogs in an English class
dc.title.alternative6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde ağ güncesi (blog) kullanımı ile ilgili algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmBlog
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid428585
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319543
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess