Show simple item record

dc.contributor.advisorKım, Mınkee
dc.contributor.authorÖrmeci, Şakire
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:27Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39957
dc.description.abstractBu araştırmanın esas amacı başarılı ve daha az başarılı öğrencilerin kesirler konusunda kavramsal ve işlemsel bilgilerini karşılaştırmaktır. Araştırmada ayrıca kavramsal bilgi ile işlemsel bilgi arasında ilişki olup olmadığı ve daha az başarılı öğrencilerin kesirler konusunda yaşadıkları zorluklar incelenmiştir.Bu çalışmada iki basamaklı açıklayıcı karma araştırma metodu kullanılmıştır. Araştırmanın birinci basamağında, toplam 33 yedinci sınıf öğrencisine kavramsal ve işlemsel bilgi testi uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise iki tane başarılı (ST33 ve ST24) ve iki tane daha az başarılı öğrenci (ST01 ve ST03) ile mülakat yapılmıştır.Kavramsal ve işlemsel bilgi testinin sonuçları, kavramsal ve işlemsel bilgi arasında pozitif bir korelasyon olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin 6. sınıf yıl sonu matematik notu ile hem kavramsal hem de işlemsel bilgileri arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Kavramsal ve işlemsel bilgi testini takiben yapılan mülakatlarda sonucunda başarılı öğrencilerin kesirler konusunda kavramsal ve işlemsel bilgilerinin birleşik olduğu bulunurken daha az başarılı öğrencilerin salt işlemsel bilgiye sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırmanın bütün bu sonuçları gösteriyor ki öğrencilerin matematiksel konuları tam anlamıyla öğrenebilmeleri için kavramsal ve işlemsel bilginin her ikisine sahip olmaları gerekir.
dc.description.abstractThe aim of the study was to find the correlation between conceptual knowledge (CK) and procedural knowledge (PK) and the difficulties that less successful students have regarding fractions.The study was conducted with a mixed-methods approach using explanatory design which consisted of two phases. In the first phase of the study, a conceptual and procedural knowledge test (CPKT) was administered to 33 seventh grade students. In the second phase, interviews were conducted with two successful students (ST33 and ST24) and two less successful students (ST01 and ST03).The results of the CPKT showed a strong positive correlation between students? conceptual knowledge (CK) and procedural knowledge (PK), r = 0.66 (p < .01). In addition, it was found that students? school mathematics grade (mathematics GPA: grade point average) at the end of the sixth year was strongly related to both conceptual and procedural knowledge. In the second phase, the interview results showed that while successful students had combined conceptual and procedural knowledge, less successful students had orphaned procedural knowledge. It was concluded that students can benefit from having both conceptual and procedural knowledge in order to develop a good knowledge base in mathematics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSeventh grade students` conceptual and procedural understanding of fractions: Comparison between successful and less successful students
dc.title.alternative7. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda kavramsal ve işlemsel anlayışları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConceptual knowledge
dc.subject.ytmFractions
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmProcedural knowledge
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid431483
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319549
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess