Show simple item record

dc.contributor.advisorKım, Mınkee
dc.contributor.authorKurum, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:26Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:26Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39955
dc.description.abstractBu araştırma öğrencilerin matematik kaygıları ve okul sınav notları arasındaki ilişkinin Rasch değerlendirme ölçeği modeli ile incelememesini amaçlamıştır ve matematik kaygısının öğrencilerin matematik başarısı üzerinde yararlı mı yoksa zararlı mı olduğunu incelemiştir. Veri analizi için çalışma Rasch değerlendirme ölçeğini Matematik Kaygısı Değerlendirme Ölçeği (MARS-SV) olarak adlandırılan araç üzerinde kullanmıştır ve klasik ortalama değerleri ile elde edilen Rasch değerleri arasındaki farklar incelenmiştir. Bu araştırma da katılımcılar Ankara'daki özel bir lisede dokuzuncu sınıf 79 öğrenciden oluşmuştur. İlk aşamada,öğrencilerin sınav sonuçları elde edilmiştir. MARS-SV ölçeği araştırmanın ilk safhasında bu 79 dokuzuncu sınıf öğrencilerine uygulanmıştır ve klasik analiz yöntemi MARS-SV verilerine uygulanmıştır. Matematik kaygı ham sonuçları ile öğrencilerin matematik başarıları arasındaki ilgi araştırılmıştır.İkinci safhada, matematik kaygısı için Rasch değerleri elde etmek amacıyla Rasch Değerlendirme Ölçeği Modeli MARS-SV ham sonuçlarına uygulanmıştır. ve matematik kaygısı için Rasch değerleri ile öğrencilerin matematik sınav sonuçları arasındaki ilgi hesaplanmıştır.Ayrıca klasik analiz yöntemi Rasch değerlerine uygulanmıştır.Çalışmanın sonunda öğrencilerin matematik sınav sonuçları ile klasik ortalama değerleri(r = -0.40) ve Rasch değerleri(-0.45) ile elde edilen iki çeşit kaygı arasında negatif orta dereceli bir ilgi olduğu bulunmuşturBu bulgular matematik kaygısını öğrencilerin matematik başarısı için zarar verici olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, Rasch modelin öğrencilerin matematik kaygısı hakkında daha güvenilir bilgi sunduğu görülmüştür. Bu bilgilerin normal dağılıma daha çok yaklaştığı görülmüştür ve Rasch model öğrencilerin matematik kaygılarına ait ham sonuçlarına karşılık gelen Rasch değerlerini içeren bir tablo sunmuştur.
dc.description.abstractThis study aimed to explore the relationship between students? mathematics anxiety and their mathematics achievement by applying the Rasch Rating Scale Model to investigate whether mathematics anxiety is debilitative or facilitative for their mathematics achievements. For data analysis, the study employed the Rasch Rating Scale Model on an instrument called Mathematics Anxiety Rating Scale (MARS-SV) and examined the differences between the students? MARS-SV mean scores and the applied Rasch measures. The study was carried out with 79 ninth grade students from different classes in a private high school, Ankara. In the first phase, these students? school exam marks were obtained. MARS-SV was administrated to the 79 students and then descriptive analyses applied to MARS-SV data. The correlation between the students? mean scores on the MARS-SV and school exam marks was computed.In the second phase, the Rasch Rating Scale Model was applied to the MARS-SV raw scores to give Rasch measures for mathematics anxiety. The correlation between these Rasch measures and the students? mathematics school exam marks was computed. Also a descriptive analysis was applied to the Rasch measures.It was found that there were moderate negative correlations between students? mathematics exam marks and the two types of anxiety measured by the student mean scores (r = -0.40) and the Rasch measures (r = -0.45).The finding indicated that the mathematics anxiety was debilitative for students. In conclusion, the Rasch analysis provided the more reliable measure of student anxiety, which approaches more to the normal distribution. In addition, it provides a practical conversion table from a raw score of anxiety to its counterpart Rasch measure.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleApplication of rasch rating scale model with mathematics anxiety rating scale- short version (MARS-SV)
dc.title.alternativeRasch değerlendirme ölçeği modelinin matematik kaygısı ölçeği-kısa versiyon (MARS-SV) ile uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmRasch model
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid431482
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319551
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess