Show simple item record

dc.contributor.advisorSands, M. K.
dc.contributor.authorYilmaz, Begüm
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:25Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:25Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39954
dc.description.abstractMatematik dersi birçok öğrenci için öğrenilmesi zor bir ders olarak kabul edilmektedir. Öğrencilerin genel olarak matematiğe karşı duydukları korku bu dersteki başarılarını etkileyen bir etkendir. Eğitimciler matematik öğrenme ve öğretme arasındaki ilişkiyi geliştirmek için çeşitli pedagojik yaklaşımlar geliştirmişlerdir. Çoklu zekâ kuramı da eğitim alanında etkili olan kuramlardan birisi olup 2000'li yıllarda Türkiye'de ön plana çıkmıştır.Bu çalışmada 6. sınıf öğrencilerinin matematik öğrenim sürecinde, sahip oldukları çoklu zekâ türleri ve matematik öğrenme tercihleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışmaya Ankara Bilkent Laboratuar İlköğretim ve Bilkent Uluslararası Okullarında aynı sınıfta öğrenim gören 6.sınıf düzeyinde 14 öğrencinin katılmıştır.Çalışmanın ilk aşamasında öğrencilere çoklu zekâ anketi ve ardından araştırma boyunca temel alınacak çoklu zekâ türlerine yönelik etkinlikler içeren matematik dersleri uygulanmıştır. Uygulanan çoklu zekâ ders aktivitelerinden hangilerinin öğrencilerin öğrenmeleri üzerinde daha etkin olduğunu ortaya çıkarmak üzere düşünce yansıtma anketi uygulanmıştır. İlk aşama ve son aşamada elde edilen nicel verilerin korelasyonları hesaplanarak aralarındaki ilişki değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulgularında 6.sınıf öğrencileri arasında en önde gelen zekâ türünün bedensel-kinestetik zekâ olduğu görülmüştür. Öğrencilerin algıladıkları şekliyle, uygulanan matematik derslerinde sözel-dilsel zekâ ve matematiksel-mantıksal zekâya hitap eden ders aktivitelerinin en verimli matematik öğrenme etkinliği olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik eğitimi, çoklu zekâ kuramı, matematik öğrenimi için alternatif yöntemler
dc.description.abstractMathematics is a source of fear for many students and many struggle while learning mathematics. Most believe that they do not have the ability to learn mathematics and this perception decreases their motivation. The relationship between teaching and learning mathematics has been improved by integrating various approaches into the mathematics lessons. By 2000s, multiple intelligence theory was taken into consideration as one such approach in Turkey.This study aimed to explore whether there was a correlation between 6th grade students? multiple intelligence types and their preferences of components of math lessons addressing multiple intelligence theory. The study was completed with fourteen 6th grade students with ages ranging from 11- 13 years at Ankara Bilkent Laboratory and International School, Turkey.In the first session of the study, students? multiple intelligence types were identified by administering a multiple intelligence survey. Then several mathematics lesson activities based on multiple intelligence theory were implemented during 2 math lessons in block schedule to discover students? preferences of learning mathematics. In the next session students were expected to describe how their learning was affected by classroom activities based on the multiple intelligence theory. Students reflected on which activities they liked and which activities were most effective by rating the activities in the given reflection forms. Students? reflections and their personal intelligence types were correlated. It was found that bodily-kinesthetic intelligence was rated to be the most dominant intelligence among the participating 6th grade students. However, lesson activities addressing linguistic and mathematical-logical intelligences correlated highest with students? mathematical learning.Key words: Mathematics education, multiple intelligence theory, alternative methods for teaching mathematicsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEngaging 6th grade students with mathematics by using multiple intelligence theory
dc.title.alternativeÇoklu zekâ kuramı üzerine oluşturulmuş matematik derslerinin 6. sınıf öğrencilerinin öğrenme tercihleri ile ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearnering preference
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid429846
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319546
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess