Show simple item record

dc.contributor.advisorMcdonald, G.
dc.contributor.authorMumtaz, Khadijah
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:25Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:25Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39953
dc.description.abstractÖğrenciler bilimsel bilgiyi, içinde televizyon ve sinemların da olduğu bir çok gayrıresmi kaynaktan alır ve benimserler. Medyanın bu türlerinde kimi zaman gerçekler çarpıtılabildiği ya da kurgu gerçek gibi gösterilebildiği için, genç yetişkinlerin, sınıf içerisindeki resmi bilim eğitimlerini aksatabilecek (ya da yardımcı olacak) yanlış bilim anlayışı geliştirmelerine sebep olabilir. Bu çalışma, gayrıresmi işitsel kaynaklardan öğrenilen bilginin, sınıfta öğrenilen bilgiyi nasıl etkilediğini belirlemeyi amaçlar. Sonrasında, cinsiyet ve yaşın bir değişken olup olmadığını ayıredilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın özünde karna araştırma methodu kullanmıştır; vaka örneği Türkiye'deki özel bir uluslararası okulun 6.-8. sınıf öğrencilerinin, okulun fen müfredatıyla ilgisi olmayan kavramlar içeren bir filmden ve televizyon programından aldıkları bilimsel bilgiyi nasıl kazandıklarını araştırmıştır. Ek olarak, 6.-10. sınıf öğrencileri, müfredatlarındaki bilgilerle ilişkili bir film/televizyon programı seyretmişlerdir. Tartışmalardan ve film/televizyon programının seyredilmesinden önce ve sonra sorulan bilimsel içerikle ilgili anahtar sorulara verilen cevaplardan toplanan veriler analiz için kullanılmıştır. Bu araştırmada, öğrencilerin filmlerden ve televizyon programlarından bilgiyi kazandıkları ancak sınıfta öğrendikleri ile bu bilgiyi ilişkilendiremedikleri bulunmuştur. Bununla birlikte, film/televizyon programından kazanılan bilginin doğası ve boyutu yaşa, cinsiyete ve bilimsel içeriğin kendisine bağlıdır.
dc.description.abstractStudents learn and assimilate scientific information from a variety of informal sources, including television and movies. Since such forms of media often stretch the truth or present fiction as fact, it is possible that young adults develop a warped understanding of scientific information which may hinder (or aid) formal science education in a classroom setting. This study aimed to determine how science learned from informal audio visual sources affects knowledge gained in the classroom. Further, it attempted to discern whether gender or age was a variable. The study was mixed methods in nature; a case study examined how grade 6-8 students from a private, international school in Turkey acquired scientific knowledge from a movie and a television show that contained concepts not related to the school?s science curriculum. Additionally, grade 6-10 students, on rotation, watched a movie/television show in class that contained scientific information relating to the curriculum. Data from discussions and responses to key questions relating to the scientific content before and after the viewing of the movie/television show were used for analysis. This study found that students acquire knowledge from movies and television shows but are unable to relate this knowledge to information acquired in a classroom. However, the nature and extent of the information that students acquire from movies/television shows depends on age, gender and the scientific content itself.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of popular audio-visual media on the scientific knowledge of adolescents
dc.title.alternativeBasit hikayelerde bulunan bilim öğelerinin çalışılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScientific information
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmFalse consciousness
dc.identifier.yokid430681
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319542
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess