Real world connections in high school mathematics curriculum and teaching
dc.contributor.advisor | Sands, Margaret | |
dc.contributor.author | Karakoç, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:24Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39952 | |
dc.description.abstract | Gerçek hayat bağlantılarının öğrenmede etkinliği matematik eğitimcileri tarafından kabul görmüş bir konudur, fakat matematiğin özellikle gerçek hayat bağlamında neden ve nasıl öğretilmesi gerektiği konusuna odaklanan az sayıda çalışma vardır. Türkiye'de bu bağlantıların kullanılabileceğinden daha az bir kullanımı olduğu bilinmektedir. Matematik eğitimin temel amaçları arasında öğrencilerin temel matematiksel becerilerinin geliştirilmesi ve bu becerilere dayalı yeteneklerinin gerçek hayat problemlerine uygulanması da yer almaktadır. Bu nedenle matematiğin gerçek hayat bağlamında öğretiminin, müfredatların bu amaçlarına ulaşması açısından faydalı olacağı açıktır.Bu çalışma gerçek hayat bağlantılarının lise matematik derslerinde kullanımının uygulanabilirliğini uzman görüşlerinden yararlanarak araştırmıştır. Bu çalışmada bağlantıların neden ve nasıl kullanılması gerektiği sorularının cevaplanması için matematik öğretmenleri ve öğretmen eğitimcilerinin (uzmanların, n=24) fikirlerine başvurularak, bu konunun avantajları, dezavantajları ve kullanım örnekleri araştırılmıştır. Delphi metodunun kullanıldığı bu çalışmada uzmanların ilk etapta konu ile ilgili açık uçlu sorulara verdiği cevaplar ikinci etap Likert anketinin hazırlanmasında kullanılmıştır. Likert anketinin bütün katılımcılar tarafından oylanmasıyla görüş birliğine varılmıştır.Sonuç olarak uzman görüşlerine göre gerçek hayat bağlantılarını kullanmanın öğrencilerde matematiğe ilgi ve motivasyonu arttırdığı, olumlu tutum ve matematiksel süreç becerilerini geliştirdiği, matematiğin hangi meslek dallarında kullanıldığını görmelerini sağladığı ve kavramsal öğrenmeyi kolaylaştırdığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarından müfredat geliştiricilerin ve öğretmenlerin yararlanması umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Gerçek hayat bağlantıları, liselerde matematik öğretimi, matematik müfredatı. | |
dc.description.abstract | The effectiveness of real world connections (RWC) in teaching is well accepted in the mathematics education community, however, little research has attended how and why to use RWC in mathematics. Additionally, there is a perception that the use of these connections is utilized less than its potential in the Turkish high school mathematics curriculum. Many would argue that development of students? basic mathematical skills and the use of these skills in solving real life problems appear to be among the primary purposes of mathematics education. It can be inferred that teaching mathematics in a real world context may have a valuable place for achieving these purposes of education.This study described the feasibility of the use of RWCs in mathematics lessons as perceived by the teachers and academics (experts, n=24). In other words, experts? opinions about advantages, disadvantages and examples of RWCs suggested by the experts were reported, using the Delphi method in two rounds. In the first round, an open-ended questionnaire to explore the subject was sent to the participants and their answers were used to create a second round Likert scale to reach a consensus.Experts suggested that the use of RWCs in mathematics lessons improves students? motivation and interest in mathematics, helps students gain a positive attitude to mathematics, raises awareness of occupational fields where mathematics is used, helps development of conceptual learning, and mathematical process skills. The results of this study can be of interest to curriculum developers, teachers and teacher educators.Key words: Mathematics curriculum, real world connections, teaching mathematics in high schools. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Real world connections in high school mathematics curriculum and teaching | |
dc.title.alternative | Gerçek hayat bağlantılarının lise matematik müfredatı ve öğretimindeki yeri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Real world connections | |
dc.identifier.yokid | 429633 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319552 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |