Show simple item record

dc.contributor.advisorKım, Mınkee
dc.contributor.authorDilay, Ergün
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:23Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39950
dc.description.abstractBu tez çalışmasının öncelikli amacı Ankara'daki ticaret meslek lisesi öğrencilerinin matematik dersi için motivasyonlarını etkileyen nedenleri araştırmak ve öğrencilerin çoğunlukla sahip oldukları motivasyon türünü (içsel yada dışsal) matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla belirlemektir. Ayrıca hedef yönelim teorisinin öğrenci motivasyonu üzerindeki etkileri de araştırılmıştır.Bu çalışma keşfedici karma araştırma metoduyla yürütülmüştür ve çalışmaya Ankara'da, Muhasebe ve Finansman dalına sahip Ticaret Meslek Liseleri dâhil edilmiştir. Araştırmanın ilk basamağında, Çankaya'daki bir ticaret meslek lisesindeki 7 matematik öğretmeniyle odak grup mülakatı yapılmıştır. Öğretmenlere açık uçlu sorular yönlendirilmiş ve mülakat yardımıyla öğretmenlerin konuyla ilgili düşünceleri toplanmıştır. Mülakattan çıkan veriler içerik analizi metoduyla analiz edilmiş ve öğretmenlerin farklı düşüncelerine yer veren bir anket oluşturulmuştur. Araştırmanın ikinci basamağında ise, mülakat verilerinden oluşturulmuş anket, Ankara'daki 6 ticaret meslek lisesindeki matematik öğretmenlerin elden verilmiştir. Ankara'nın farklı ilçelerine gidilmiş ve ulaşılan toplam 31 matematik öğretmenine anket uygulanmıştır. Daha sonra, anket verileri Excel ve SPSS 18 paketi yardımıyla analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda ticaret ve meslek lisesi öğrencilerinin motivasyonunu en çok etkileyen faktör ?bir lise diplomasına sahip olmak? olarak bulunmuştur.En çok etkili ikinci faktör ise ? başarı sonrası ödül? olarak bulunmuştur.Bu verilere dayanarak ticaret meslek lisesi öğrencilerinin dışsal faktörlerden daha çok etkilendikleri tespit edilmiştir.Ayrıca, anket sonucunda hedef yönelim teorisi ile ilgili öğeler içsel ve dışsal motivasyon faktörlerinin arasında bulunmuştur.Böylelikle hedef yönelim teorisinin içsel motivasyonu arttırmada köprü görevi görebileceği tespit edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, ayrıca, öğrencilerin özgüvenlerinin düşük ve temel matematik bilgilerinin eksik olduğu ve ticaret meslek lisesi matematik müfredatının öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarına cevap veremediği bulunmuştur.
dc.description.abstractThe primary aim of the study is to explore the factors that effect motivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara as perceived by their mathematics teachers.This study was conducted with an exploratory mixed-methods design which included two phases. Trade vocational high schools which consisted of Accounting and Financing department were the sample of this study. Focus group interview was conducted with seven mathematics teachers in the first phase. Afterwards, findings from the interview were analyzed by content analysis and a survey was developed based on these findings. In the second phase of this study, data were collected by using survey from 31 mathematics teachers from six trade vocational high schools in Ankara, Turkey.The results presented that external incentives are more efficient than internal incentives for trade vocational high school students. One of the external incentives?the most effective factor?was found that students were studying mathematics in order to obtain a high school degree. Furthermore, the goal orientation theory was found between intrinsic and extrinsic motivation that shows the trade vocational high school students are less impressed by the desire of having skills for a successful professional life. The results of this study presented that the students do not have enough self-esteem in terms of not only having successful professional lives but also of achieving mathematics within lessons. Furthermore, the teachers stated that the curriculum does not satisfy students? professional needs, as it is not suitable for students? mathematics knowledge level.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMotivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara: An exploratory study
dc.title.alternativeAnkara'daki ticaret meslek lisesi öğrencilerinin matematik dersindeki motivasyonunu etkileyen faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmCommercial High School
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid431284
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319554
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess