Motivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara: An exploratory study
dc.contributor.advisor | Kım, Mınkee | |
dc.contributor.author | Dilay, Ergün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:23Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39950 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının öncelikli amacı Ankara'daki ticaret meslek lisesi öğrencilerinin matematik dersi için motivasyonlarını etkileyen nedenleri araştırmak ve öğrencilerin çoğunlukla sahip oldukları motivasyon türünü (içsel yada dışsal) matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla belirlemektir. Ayrıca hedef yönelim teorisinin öğrenci motivasyonu üzerindeki etkileri de araştırılmıştır.Bu çalışma keşfedici karma araştırma metoduyla yürütülmüştür ve çalışmaya Ankara'da, Muhasebe ve Finansman dalına sahip Ticaret Meslek Liseleri dâhil edilmiştir. Araştırmanın ilk basamağında, Çankaya'daki bir ticaret meslek lisesindeki 7 matematik öğretmeniyle odak grup mülakatı yapılmıştır. Öğretmenlere açık uçlu sorular yönlendirilmiş ve mülakat yardımıyla öğretmenlerin konuyla ilgili düşünceleri toplanmıştır. Mülakattan çıkan veriler içerik analizi metoduyla analiz edilmiş ve öğretmenlerin farklı düşüncelerine yer veren bir anket oluşturulmuştur. Araştırmanın ikinci basamağında ise, mülakat verilerinden oluşturulmuş anket, Ankara'daki 6 ticaret meslek lisesindeki matematik öğretmenlerin elden verilmiştir. Ankara'nın farklı ilçelerine gidilmiş ve ulaşılan toplam 31 matematik öğretmenine anket uygulanmıştır. Daha sonra, anket verileri Excel ve SPSS 18 paketi yardımıyla analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda ticaret ve meslek lisesi öğrencilerinin motivasyonunu en çok etkileyen faktör ?bir lise diplomasına sahip olmak? olarak bulunmuştur.En çok etkili ikinci faktör ise ? başarı sonrası ödül? olarak bulunmuştur.Bu verilere dayanarak ticaret meslek lisesi öğrencilerinin dışsal faktörlerden daha çok etkilendikleri tespit edilmiştir.Ayrıca, anket sonucunda hedef yönelim teorisi ile ilgili öğeler içsel ve dışsal motivasyon faktörlerinin arasında bulunmuştur.Böylelikle hedef yönelim teorisinin içsel motivasyonu arttırmada köprü görevi görebileceği tespit edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, ayrıca, öğrencilerin özgüvenlerinin düşük ve temel matematik bilgilerinin eksik olduğu ve ticaret meslek lisesi matematik müfredatının öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarına cevap veremediği bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The primary aim of the study is to explore the factors that effect motivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara as perceived by their mathematics teachers.This study was conducted with an exploratory mixed-methods design which included two phases. Trade vocational high schools which consisted of Accounting and Financing department were the sample of this study. Focus group interview was conducted with seven mathematics teachers in the first phase. Afterwards, findings from the interview were analyzed by content analysis and a survey was developed based on these findings. In the second phase of this study, data were collected by using survey from 31 mathematics teachers from six trade vocational high schools in Ankara, Turkey.The results presented that external incentives are more efficient than internal incentives for trade vocational high school students. One of the external incentives?the most effective factor?was found that students were studying mathematics in order to obtain a high school degree. Furthermore, the goal orientation theory was found between intrinsic and extrinsic motivation that shows the trade vocational high school students are less impressed by the desire of having skills for a successful professional life. The results of this study presented that the students do not have enough self-esteem in terms of not only having successful professional lives but also of achieving mathematics within lessons. Furthermore, the teachers stated that the curriculum does not satisfy students? professional needs, as it is not suitable for students? mathematics knowledge level. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Motivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara: An exploratory study | |
dc.title.alternative | Ankara'daki ticaret meslek lisesi öğrencilerinin matematik dersindeki motivasyonunu etkileyen faktörler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Commercial High School | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 431284 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319554 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |