A non-formal learning program for the contribution of creative problem solving skills: A case study
dc.contributor.advisor | Mcdonald, Gabriele Erika | |
dc.contributor.author | Olgun, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:22Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39949 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı bir yaygın öğrenme programının ilköğretim okulu öğrencilerinin yaratıcı problem çözme becerilerine katkısını değerlendirmektir. Bu çalışma 2011- 2012 eğitim öğretim yılı ilk döneminde 14 hafta boyunca, Ankara'daki özel bir okulda yürütülmüştür. Bu çalışmanın katılımcıları, okul sonrası aktivite olarak bir yaratıcı problem çözme programını seçen altı ilköğretim öğrencisi, okul öğretmeni olan 50 takım çalıştırıcısı ve programa katılan 25 ilköğretim öğrencisidir. Altı ilköğretim öğrencisinden oluşan odak grup, katıldıkları programın yaratıcı problem çözme becerilerine katkısı olup olmadığını belirlemek için 14 hafta boyunca gözlenmiş ve ayrıca programın yeteneklerine olan katkısı ve farkındalıkları açısından iki aktivite oturumunda mülakata alınmıştır. 50 takım çalıştırıcısına, program hakkındaki görüşleri ve programın öğrencilerin yaratıcı problem çözme becerilerine olan katkısını belirlemek için anket uygulanmıştır. Nitel verilere destek olması için, problem çözme ve yaratıcı problem çözme becerisi gerektiren 11 soru,ön ve son uygulama olarak programa katılan 25 öğrenciye uygulanmıştır. Sonuçlar, hem öğrencilerin hem de takım çalıştırıcılarının programa eğlenceli olduğu ve problem çözme becerilerini geliştirdiği için katıldıklarını göstermiştir. Öğrenciler yeteneklerinin geliştiğinin farkındadırlar. Takım çalıştırıcıları genellikle öğrencilerin yeteneklerinde bir artış gözleyebilmek için öğrencilerin iki yıl süresince programa katılmalarına gerek olduğunu belirtmişlerdir. Nicel veriler bu izlenimleri desteklemektedir ve 14 hafta boyunca öğrencilerin yaratıcı problem çözme yeteneklerinde küçük bir artış göstermiştir. Bu artış, problem çözme becerilerinin yaratıcı problem çözme becerilerinden daha fazla olduğu yönündedir. Sonuç olarak, yaygın öğrenme programının öğrencilerin problem çözme becerilerine katkısı olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı problem çözme, yaygın öğrenme | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the contribution of a non-formal learning program to the creative problem solving skills of elementary and middle school students, using a mixed method case study. This research was conducted over 14 weeks during the first semester of the 2011 ? 2012 school year at a private school in Ankara, Turkey. The participants of the study consisted of 25 elementary and middle school students who had chosen the creative problem solving activity as their extracurricular activity and 50 team managers, who were also schoolteachers. A focus group consisting of six of the middle school students as observed over a period of 14 weeks to determine if the program contributed to the creative problem solving skills of the students. They were also interviewed during two of the activity sessions to get their perceptions of the program to their skills and to determine to what extent they were aware of their progress. The 50 team managers completed questionnaires on their views on the contribution of the program on the students? skills. As quantitative support to the observations and perceptions from students and team managers, 11 tasks requiring problem solving and creative problem solving skills were given to all the elementary and middle school participants of the program, in a pre- and post-application. The results show that both students and team managers feel that the students participate in the program because it is fun, improves their problem solving skills and they are aware of their increase in skill. Team managers generally feel that students need to participate in the program for two years to observe an increase in these skills. Quantitative data supported these impressions and showed a small increase in creative problem solving skills over the 14 weeks. This increase is greater for problem solving than for creative problem solving. In conclusion, it can thus be said that the non-formal learning program does contribute to students? problem solving skills.Key words: Creative problem solving, non-formal learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A non-formal learning program for the contribution of creative problem solving skills: A case study | |
dc.title.alternative | Bir yaygın öğrenme programının ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı problem çözme becerilerine katkısı üzerine bir örnek olay çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Non-formal education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Theory of inventive thinking | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 430822 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319550 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |