Show simple item record

dc.contributor.advisorSands, Margaret Kathleen
dc.contributor.authorTekin, Ezel
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:21Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:21Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39948
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Ankara'daki bir vakıf üniversitesinin Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ndeki öğretmen adaylarının çevresel farkındalığı ve endişelerini cinsiyet, konu alanı ve üniversitede bulunma süreleri gibi bazı demografik faktörler yardımıyla incelemektir. Bu çalışmada Yeni Ekolojik Paradigma ölçeği ve on röportaj sorusu kullanılmıştır. Sonuçlar yüz öğretmen adayının orta düzeyde çevresel farkındalığı ve endişeleri olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0.67 olarak bulunmuştur. Cinsiyet faktörü hariç konu alanları ve bu üniversitede bulunma süreleri arasında önemli farklılıklar bulunmuştur. Aynı zamanda bu çalışmada çevresel eğitim ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çevresel farkındalık ve endişe, çevresel eğitim, Yeni Ekolojik Paradigma ölçeği
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the environmental awareness and concerns of pre-service teachers in the Graduate School of Education in a private non-profit university Ankara in terms of some demographic factors such as gender, subject area, and length of time in a private non-profit university, Ankara. The Revised New Ecological Paradigm (R-NEP) scale and ten interview questions are used in the present study. The findings revealed that one hundred pre-service teachers have moderate environmental awareness and concerns. The internal consistency of the scale was 0.67. There were significant difference between the pre-service teachers? environmental awareness and concerns with respect to their subject area, and length of time at the university except gender. Also, somesuggestions about environmental education are given in this study.Key words: Environmental awareness and concerns, environmental education, New Ecological Paradigm Scaleen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnvironmental awareness and concerns of pre-service teachers in a private non-profit university
dc.title.alternativeVakıf üniversitesindeki öğretmen adaylarının çevresel farkındalığı ve endişeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnvironmental awareness
dc.identifier.yokid430823
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319547
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess