An investigation of the occupational language needs of diplomats whose second language is English
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Julie Mathews- | |
dc.contributor.author | Albostan, Yildiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:19Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39945 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, farklı ülkelerin büyükelçilik ve başkonsolosluklarda görev yapan diplomatların mesleki İngilizce ihtiyaçları araştırılmıştır. Diplomatlar, Dışişleri Bakanlıkları'ndaki kariyerlerine başlamadan önce İngilizce öğrenmeye başlamış olmalarına rağmen, iş hayatlarında karşılaşacakları mesleki İngilizce ihtiyaçlarına kendilerini hazırlayabilecekleri özel İngilizce eğitimlerine gereksinim duyabilirler. Dolayısıyla bu çalışma, İngilizce' nin diplomasideki yeri ve önemini belirlemek, diplomatların iş yerinde sıklıkla ve İngilizce yürütülen mesleki faaliyetler ile günlük hayata ilişkin eylemleri gerçekleştirmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek için gereksinim duydukları belirli İngilizce dil becerilerini araştırmak için yapılmıştır.Bu çalışmadaki veriler Uganda'nın Danimarka Büyükelçiliği'nden bir diplomatın yanı sıra Türkiye'deki çeşitli yabancı misyonlarda çalışan toplamda 24 faal diplomata uygulanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket altı kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda katılımcıların kişisel bilgilerine ilişkin sorular bulunmaktadır. İkinci kısım diplomaside çeşitli dillerin kullanım miktarlarını belirlemeyi ve üçüncü kısım diplomatların kendi belirledikleri genel İngilizce seviyelerine ilişkin bilgi edinmeyi amaçlamıştır. Dördüncü bölüm belirli İngilizce becerilerinin diplomasideki kullanım sıklığıyla ilişkili olup beşinci bölüm spesifik mesleki ve günlük yaşam faaliyetlerini diplomatların ne sıklıkta İngilizce olarak yürüttüklerini araştırmıştır. Anketin son bölümü ise diplomatların dil eğitimlerine ve özellikle İngilizce dil eğitimine yönelik tutumlarının incelemiştir. Veriler biri emekli büyükelçi olan üç diplomat ile gerçekleştirilen mülakatlardan da elde edilmiştir. Mülakat soruları anket formatı ile neredeyse birebir örtüşmektedir.Bu çalışmanın sonuçları İngilizce' nin diplomaside baskın olarak kullanılan bir yabancı dil olduğunu, diplomatlar için telaffuz, yazma ve gramer becerilerinin okuma, konuşma, dinleme ve kelime bilgisi becerilerine kıyasla hafif daha problemli beceriler oldukları belirtilirken diplomatların genel İngilizce becerileri hususunda oldukça kendilerine güvenli olduklarını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma aynı zamanda konuşma ve okuma becerilerinin daha öncelikli olmasıyla birlikte tüm İngilizce becerilerin diplomaside çok sıklıkla kullanıldıklarını ortaya koymuştur. Çalışmanın bulguları İngilizce' nin diplomatların mesleki ve sosyal hayatlarındaki çeşitli amaçlar için kullanıldığını da işaret etmiştir. Sonuçlar, mesleki İngilizce eğitimlerinin diplomatlar için önemli olduğunu ve bu eğitimlerin meslek içi eğitim formatında sürekli ve işle ilgili uygulamaları, aktiviteleri kapsayacak şekilde sunulması gerektiğini ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: İhtiyaç Analizi, Mesleki Amaçlara Yönelik İngilizce, Diplomasi İngilizcesi. | |
dc.description.abstract | This study investigated the occupational English language needs of diplomats working in the embassies and consulate generals of different countries. Although diplomats start learning English before they start their careers in the Foreign Ministries, they may need special English trainings to get prepared for the occupational-specific language needs they face on the job. This study therefore was conducted to explore and determine the place and importance of English in diplomacy, particular English language skills required by diplomats to perform their duties as well as the job-related and daily-life activities conducted in English that are frequently used in the profession.Data were collected by means of a questionnaire administered to 24 active diplomats working in various foreign missions in Turkey, including one participant working in the Embassy of Uganda in Denmark. The questionnaire consisted of six sections. The first section included questions about participants' background information. The second section aimed to determine the amount of time spent using various languages in diplomacy and the third section sought information about participants' perceived general English proficiency levels. The fourth section was related to the frequency of use of particular English skills in diplomacy and the fifth section investigated how often diplomats perform in English the specific job-related tasks and daily-life activities. The final section of the questionnaire intended to explore diplomats' attitudes towards language trainings and specifically English language trainings. Data were also collected from interviews conducted with three diplomats, one of whom was a retired ambassador. The interview questions followed almost the same pattern as the survey.The results of the study revealed that English is a dominantly used foreign language in diplomacy and diplomats are highly confident in their general English proficiency while they reported that pronunciation, writing and grammar are slightly more problematic skills then reading, speaking, listening and vocabulary. This study also found out that all English skills are used very frequently in diplomacy while speaking and reading are more prioritized. It has been concluded from the results that English is used for a variety of purposes in diplomats' professional and social lives. The results also revealed that occupational English trainings are important for diplomats and these trainings should be in-service and continuous including business-related practices and activities.Key Terms: Needs analysis, English for Occupational Purposes, Diplomatic English. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation of the occupational language needs of diplomats whose second language is English | |
dc.title.alternative | İkinci dili İngilizce olan diplomatların mesleki İngilizce gereksinimlerine yönelik bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Second language | |
dc.subject.ytm | Needs analysis | |
dc.subject.ytm | Diplomacy | |
dc.subject.ytm | Occupational language | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 437122 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319595 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |