Koleksiyon politikasını belirleyen etkenlerin sanat müzeleri bağlamında irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET Bu tez, günümüzde sanat müzelerinde koleksiyon politikasının uygulamalarını incelemektedir. 1. Bölümde, Avrupa, A.B.D. ve Türkiye'de, Rönesans'tan itibaren ortaya çıkan özel koleksiyondan başlayarak sanat müzelerinin oluşumu asrımıza kadar irdelenmektedir. 2. Bölüm, Sanat Müzesinin işlevleriyle bağlantılı olarak koleksiyon politikasının önemi vurgulamakta ve çeşitli etkenlerin koleksiyon politikasını nasıl ve ne derecede etkilediklerini araştırmaktadır. Bu bölümde, ayrıca, etkenler özelliklerine göre alt bölümlere ayrılarak ayrıntılarıyla sunulmaktadır. 3. Bölümde ise, sanat müzelerinin türleri tespit edilmekte ve her türün örnekleri koleksiyon politikasının özellikleriyle incelenmektedir. 4. Bölüm,koleksiyon politikasının oluşturulması ve gerekli planlaması ele alınmaktadır. 5. Bölümde ise,koleksiyon politikasının uygulamasında, sanat müzesinin karşılabildiği sorunlar ve önlemler tartışılmaktadır. Burada koleksiyonun gelişimi hem eserin alınmasında, hem eserin alınmasında, hem esrin kayıttan düşürülmesi olarak görülmektedir. ov Tezin sonunda, sonuçlar ve öneriler verilmektedir. Ayrıca, tezin metninde geçen ve genelde tüm müze işlevleriyle, özellikle koleksiyon politikası oluşturmada müzecilerin yararlanabilecekleri uluslararası anlaşmalar ve kodlar tezin sonuna eklenmiştir. ıx İNGİLİZCE ÖZET ABSTRACT The present dissertation examines the practices of today's Art Museums concerning their collecting policies. in Section l, it follows the growth of the Art Museum in Europe,U.S.A. and Turkey starting from the Renaissance private collections until the present day. in Section 2, it emphasises the importance of Collecting Policy in connection to the Art Museum's functions and examines how and in what point various factors affect the Collecting Policy. in this section,also,these factors are divided in (subsections) according to their qualities and consequently analysed in depth. in Section 3, the dissertation determines the various kinds of Art Museums today and presents examples of each of them. Parallely, the characteristics of the Collecting Policy practices in each kind of Art Museum, are considered in this section. in Section 4, it researches the formation of the Collecting Policy and the planning it demands. in Section 5, it argues the problems Art Museums confront with while practicing their Collecting Policy and the measures they can take to solve them. Here the collections development is considered both as accessioning and as de accessioning of objects. At the end of this passage, the results of this dissertation are presented and suggestions are offered to this direction. Moreover,at the and of this dissertation, the international conventions and codes, to which mention is made in the passage of the dissertation and which every museum professional should have in mind when exhorting his profession, are added.
Collections