Kişisel bilgisayarların (PC) satın alınmasını etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kişisel bilgisayarların satın alınmasını etkileyen faktörler konusunda seçilen tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilgisayarlar yerli ve yabancı olarak ayrılarak markalardan örnekler verilmektedir. Yerli ve yabancı bilgisayar firmalarının performansı incelenerek karşılaştırmalar yapılmıştır. İkinci bölüm, `bilgisayar sektöründe ev pazarı`ndan oluşmaktadır. İkinci bölümün ilk bölümünü tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen etkenler oluşturmaktadır. Bu etkenler de kişisel etkenler, ekonomik etkenler, psikolojik etkenler ve sosyolojik etkenler olmak üzere dört ana bölümden oluşmaktadır. Kişisel etkenler; cinsiyet, yaş, aile durumu, meslek, öğrenim durumu ve geliri içermektedir. Ekonomik etkenler; enflasyonun tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkileri içermektedir. Psikolojik etkenler; öğrenme, güdülenme, kişilik, algılama, tutum ve inançları içermektedir. Sosyolojik etkenler; kültür, alt kültür, sosyal sınıflar, küçük sosyal grupları içermektedir. Bu dört etkenin tüketicinin satın alma davranışına olan etkileri incelenerek bilgisayar tüketicisinin karşılaşabileceği durumlar tartışılmıştır. Bu bölümde tüketici satın alma davranış modelleri de, rutin (otomatik), sınırlı sorun çözme (sınırlı karar alma) ve kapsamlı düşünerek karar verme olmak üzere üç bölümde incelenmiştir. İkinci bölümün son bölümünde tüketici satın alma karar süreci beş farklı bölümde değerlendirilmiştir ve bilgisayar satın aldıktan sonraki tüketici davranışına yer verilmiştir. Üçüncü bölüm, `bilgisayar satın alma kararında başvurulan başlıca kaynaklar`dan oluşmaktadır. En çok başvurulan kaynaklar; bilgisayar firmaları, bilgisayar firmalarının tanıtım ve reklam faaliyetleri, fuarlar ve bilgisayar dergileridir. Bilgisayar tüketicilerinin bilinçli ve doğru tercih yapabilmesi açısından başvuru kaynaklan önemli bir yere sahiptir. Başvuru kaynaklarından yeterince faydalanan tüketici doğru bilgisayar seçimi yapabilmekte ve satın alma sonrası pişmanlığı daha az yaşamaktadır. Dördüncü bölüm, tüketicilerin kişisel bilgisayarlarım satın alma faktörlerini ortaya koyan araştırmadan oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler ile ikinci bölümde incelenen satın alma davranışı etkileyen faktörler arasındaki bağlantı ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın sonucunda bilgisayar tüketicisinin demografik özellikleri belirlenip, satın alma faktörleri belirlenmeye çalışılmıştır. VI SUMMARY The thesis study which was chosen about `the factors influencing consumer behaviour of personel computers` consists of four chapters.The subject of the first chapter is about computer market. In this chapter the personel computers are classified as national and international computer brands and given different samples. The national and international computer firms was compared according to their performances in the market. The second chapter is related with the home market in the computer sector. The first part of the second chapter is the factors influencing consumer behaviour. These factors are introduced by the following four distinct social terms: Personal, economic, psychological and social. The personal factors consist of sex, age, life cycle of the family unit, profession, education and income. The economic factors consist of the influences of the inflation on the consumer behaviour. The psychological factors consist of learning, motivation, personality, perception, attitude and beliefs. The social factors consist of culture, social groups and reference groups. Influence of these factors on consumer behaviour and the cases which computer consumers might be met was discussed. In this chapter consumer behaviour consists of making usual decision, making limited decision, making comprehensive decision. In this chapter in the last part, the consumer behaviour process was examined in five different parts and the consumer behaviour which was after purchasing computer was discussed. The subject of the third chapter formed from the references of consumer behaviour. The most used references are computer firms, advertising, introducing, fairs and computer magazines. The references have an importance for consumers the right making decision. The consumer who refers the references makes the right decision and lives the lest regret after puchasing. The subject of the fourth chapter is the research about the factors influencing consumer behaviour. The data which is obtained according to research supported the consumer behaviour was examined in the second chapter. The result of the survey defines the demographic characteristic of the computer consumers and the factors of purchasing. VII
Collections