Sabun tüketiminde satın alma davranışlarının istatistiki analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada tüketici davranışlarının teorik bazda açıklanması ve bu teorik temelden yola çıkılarak sabun sektörü ile tüketici davranışının istatistiksel incelenmesi amaçlanmıştır. Tüketici davranışını anlamak pazarlamanın en önemli veri kaynaklarındandır. Günümüzde pazarlama planlan ve stratejileri belirlenirken tüketici beklentilerini göz önüne almak zorunluluk haline gelmiştir. Sabun ürünü açısından bu araştırmada istatistiksel olarak incelemeler yapılmış ve tüketicinin beklentileri, algıları, davranışı v.s. ölçülmeye çalışılmıştır. Bu verilere ulaşmak için İstanbul baz alınarak, bu şehrin sekiz ayrı bölgesinde zincir marketlerde sabun tüketicilerine yönelik anketler yapılmış ve bunun yanı sıra Türkiye'de sabun sektörü incelenerek istatistiksel araştırmaya destek olunmuştur. Bu tez tüketici ve tüketici davranışlarına ilişkin literatür araştırması ile başlamış daha sonra sırasıyla sabunun tarihi gelişimi, Türkiye'deki sabun sektörünün yapısı, sabun üretimi, pazarlaması, dağıtımı ve tüketimi incelenmiştir. Son bölümde yapılan anket sonuçlan değerlendirilerek sabun tüketimine yönelik bazı saptamalar yapılmıştır. In this research; explanations about consumer behavior on a theoretical basis and based on this, the soap sector and the consumer behavior were investigated by statistical methods. Understanding `consumer behavior` is one of the most important data resources of marketing. Nowadays while determining strategies and market planing; observing consumer expectations becomes a `must`. In this study according to the soap product, statistical investigations were made and the consumer expectations, behaviors, perceptions and etc were attempted to be scaled. To reach this data Istanbul was chosen as basis. At chain supermarkets in eight different points of distribution; public surveys towards the soap consumers were done and as an added benefit of this study-by researching the soap sector in Turkey- statistical studies are supported. This thesis examines previous researches about consumer behavior, in the beginning and then in sequence, historical development of soap, structure of soap sector in Turkey, soap production, marketing, delivering and consuming are analyzed. In the last part, by evaluating the public survey about soap consuming certain conclusions are inferred. VI
Collections