Theory of knowledge and the Turkish national curriculum: The dynamics of a new relationship
dc.contributor.advisor | Martin, Robin | |
dc.contributor.author | Harris, Glyn | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:16Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39941 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ulusal Türk okullarında Uluslararası Bakalorya Bilgi Kuramı'na odaklanan bir keşfedici araştırma çalışmasıdır. Çalışmada Türkiye Ankara'daki dört özel okuldan 26 çalışan ve öğrenciye anket uygulanmış ve mülakat yapılmıştır. Çalışma sonuçları Bilgi Kuramı dersinin öğretmen ve öğrenci özerkliği ile ilgili birçok konuya işaret etmesine ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) henüz yeniden biçimlendirdiği amaçlarını karşılamaya yönelik fırsatlar sağlamasına rağmen, MEB ders yüküyle alakalı zorluklar ve işbirliği eksikliği, Bilgi Kuramı dersinin müfredat merkezinde değil sınırlarında kalan bir ders olarak algılandığı ve uygulandığı anlamına gelmektedir. Çalışma aynı zamanda okullar içinde özellikle MEB müfredat reformları ve Türkiye'de IB programı ile alakalı gelişmeler ile ilgili olarak okul içindeki iletişim konularını ortaya çıkarmaktadır. | |
dc.description.abstract | This is an exploratory research study focusing on the International Baccalaureate?s Theory of Knowledge (TOK) programme in Turkish schools, all of whom deliver the Turkish National Curriculum. In the study 26 staff and students from four private schools in Ankara, Turkey, completed surveys and interviews. The results show that although the TOK course provides many opportunities to address issues with student and teacher autonomy, and to fulfil newly reformed aims of The National Ministry of Education (MEB), difficulties with MEB course load and lack of collaboration mean that TOK is perceived and implemented as a periphery course. The study also reveals issues of communication within the schools, particularly in respects to the MEB curriculum reforms, and developments concerning the IB programme in Turkey. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Theory of knowledge and the Turkish national curriculum: The dynamics of a new relationship | |
dc.title.alternative | Bilgi kuramı ve Türk ulusal müfredatı: Yeni bir bağının dinamikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Epistemology | |
dc.subject.ytm | International Bacalaureate Program | |
dc.subject.ytm | National education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.identifier.yokid | 434227 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319544 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |