The impact of interactive whiteboards on classroom interaction in tertiary level english as a foreign language classes
dc.contributor.advisor | Mathews, Julıe Ann | |
dc.contributor.author | Toscu, Saliha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:13Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39937 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, üniversite seviyesinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimi yapılan sınıflarda akıllı tahta kullanımı ve sınıf etkileşimi arasındaki ilişkiyi incelemeyi ve akıllı tahta veya normal beyaz tahta kullanımı sonucu oluşabilecek etkileşim türlerini karşılaştırmayı amaçlamıştır. Çalışmada bir kontrol grubu ve bir deney grubu kullanılmıştır. Kontrol grubunda ders öğretimi normal tahta ile desteklenirken, deney grubunda akıllı tahta ile desteklenmiştir. Veri toplama süreci gözlem ve gözlenen derslerin video kaydını içermektedir. Bu sayede toplanan veri Spada ve Fröhlich (1995) tarafından geliştirilen Communicative Oriented Language Teaching (COLT) gözlem listesinde bulunan kategorilere göre analiz edilmiştir. Bulgular, akıllı tahta kullanımının sınıf etkileşimine önemli derecede etkisinin (olumlu veya olumsuz) olmadığını göstermiştir. Bu çalışma, akıllı tahta kullanımının üniversite seviyesinde İngilizce? nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflardaki etkileşimi inceleyip bu alandaki literatüre katkı sağlamıştır. Bu çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin, okul yöneticilerin ve materyal hazırlayanların dikkatlerini akıllı tahtanın üniversite seviyesinde İngilizce derslerinde sınıf içi etkileşimi artırmak için ne zaman ve ne şekilde kullanılması gerektiğine çekmektedir.Anahtar sözcükler: Akıllı tahta, yabancı dil olarak İngilizce, COLT gözlem listeleri, sınıf içi etkileşim, üniversite eğitimi | |
dc.description.abstract | 357This study aimed to investigate the relationship between classroom interaction and Interactive Whiteboard use in tertiary level English as a Foreign Language classes, and to compare the types of interaction patterns occurring in classes equipped with either an IWB or a regular whiteboard. In the study, one control group and one experimental group were employed, both of which were taught by the same EFL teacher. In the control group, classroom instruction was supplemented with a regular whiteboard while in the experimental group an IWB was used. Data collection was carried out through observations and video recordings of classes, and analyzed using the categories and checklists of the Communicative Oriented Language Teaching (COLT) observation schemes (Spada & Fröhlich, 1995). Findings revealed only slight differences between the interaction patterns in the IWB and the non-IWB groups, indicating that the IWB did not impact interaction in the classroom negatively; nor did it greatly contribute to classroom interaction. Therefore, the study showed that an IWB alone is not pivotal to foster classroom interaction. Based on the results of negligible direct effects of IWB use on classroom interaction, the study draws teachers?, administrators? and material developers? attention to specific ways of using an IWB to increase the interaction in EFL classes at the tertiary level.Key words: Interactive Whiteboards, EFL, COLT observation schemes, classroom interaction | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The impact of interactive whiteboards on classroom interaction in tertiary level english as a foreign language classes | |
dc.title.alternative | Üniversite düzeyinde ingilizcenin yabacı dil olarak öğretildiği sınıflardaki etkileşime akıllı tahta kullanımının etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Interactive teaching techniques | |
dc.subject.ytm | In-class interaction | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.identifier.yokid | 10000650 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 336144 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |