Show simple item record

dc.contributor.advisorSands, Margaret Kathleen
dc.contributor.authorOkbay, Ulfet Erdogan
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:12Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39936
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sanatla ilintili matematiksel etkinliklerin özel bir okuldaki 7. sınıf öğrencilerinin matematiğe karşı motivasyonlarını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Çalışmada anket, mülakat ve odak grup çalışması kullanılmıştır. Etkinlikler haftada bir saat olarak, 6 hafta sürmüştür. Anketle öğrencilerin etkinliklerden önce ve sonraki matematikten hoşlanma düzeyleri, öz-yeterlik dereceleri va akademik gayret düzeyleri ölçülmüştür. Odak grup tartışmaları yoluyla da veri toplanmış, odak grup tartışmaları ve anket verileri yardımıyla mülakat yapılıp öğrenciler belirlenmiştir. Sonuçlar ektinliklerden dolayı araştırılan üç boyutla ilgili (matematikten hoşlanma, öz-yeterlilik ve akademik gayret) öğrencilerde anlamlı bir değişme olmadığını göstermiştir. Ancak odak grup tartışmaları ve mülakatlar bazı öğrencilerin etkinliklerden olumlu olarak etkilendiğini ve matematiğin doğası hakkında daha kapsayıcı bir anlayış geliştirdiklerini göstermiştir. Analitik eğilimli öğrencilerin etkinliklerden olumsuz, sanat ve estetik eğilimli öğrencilerin ise etkinliklerden olumlu etkilendiğini ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: sanatla ilintili matematik, hoşlanma, öz-yeterlilik, akademik gayret
dc.description.abstractThe purpose of this mixed methods study was to explore and understand how the use of art-based mathematical activities affected motivation of grade 7 mathematics students in Turkey. Activities were used in one lesson a week for six weeks. Pre- and post-surveys measured students? enjoyment, self-efficacy, and academic effort. Data were collected during the intervention period through focus group discussions. The discussions and survey results highlighted the key informants for interviewing. The statistical analysis indicates that using such activities in the classroom gives rise to no significant change, positive or negative, on the three constraints: enjoyment, self-efficacy and academic effort. However, group discussions and interviews of the key informants suggest that some students were affected by the intervention. Students with analytical aptitudes experienced a decrease in motivation; those who liked art were inspired and motivated. Integration of mathematics and art allowed students to view mathematics from a wider perspective than before the intervention.Key words: art-based mathematics, enjoyment, self-efficacy, academic efforen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArt in the middle school mathematics classroom: A case study exploring its effect on motivation
dc.title.alternativeOrtaokul matematik dersinde sanat: Motivasyona etkisinin incelenmesi konusunda durum çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmAcademic self-efficacy
dc.identifier.yokid10001796
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356206
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess