Ankara ilinde Uluslararası Bakalorya Diploma Programı`na dâhil olan ve olmayan on ikinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve okumaya yönelik tutumları
dc.contributor.advisor | Özyürek, Rasim | |
dc.contributor.author | Keleş, Ajda Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:11Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39935 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı?nı sunan okullardaki tüm on ikinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının ve okumaya yönelik tutumlarının UBDP?ye kayıtlı olma, bölüm ve cinsiyete göre incelenmesidir. Araştırmanın verileri Ankara?da UBDP sunan iki okuldaki 107 on ikinci sınıf öğrencisine uygulanan anket ve ölçek ile 10 UBDP öğrencisiyle ve 3 öğretmenle yapılan mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Sonuçlar UBDP?ye kayıtlı olan öğrencilerin olmayanlara, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha çok okuduklarını göstermiş, bölüm değişkenine göre bir farklılığa rastlanmamıştır. UBDP öğrencileri ?zevk alma? alt boyutunda, kızlar ise tüm alt boyutlarda daha olumlu tutuma sahiptirler.Anahtar sözcükler: Okuma alışkanlığı, okumaya yönelik tutum, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the reading habits and attitudes towards reading of all twelfth grade students in the schools offering International Baccalaureate Diploma Program according to being an IBDP student, gender and department variables. The data gathered from the questionnaire conducted on 107 twelfth grade students in two different schools, the interviews with 10 IBDP students and 3 interviews with their teachers in Ankara. The results showed IBDP students read more than the others, girls read more than boys but there is not any difference according to their departments. Besides, IBDP students have higher attitude in ?enjoyment? subscale, girls have higher attitude in all subscales.Key words: Reading habits, reading custom, reading attitude, International Baccalaureate Diploma Program | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Ankara ilinde Uluslararası Bakalorya Diploma Programı`na dâhil olan ve olmayan on ikinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve okumaya yönelik tutumları | |
dc.title.alternative | Reading habits and attitudes toward reading of twelth grade International Baccalaureate Diploma Program (IBDP) and non-IBDP students in Ankara | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10001686 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356214 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |