Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Rasim
dc.contributor.authorKeleş, Ajda Büşra
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:11Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:11Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39935
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı?nı sunan okullardaki tüm on ikinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının ve okumaya yönelik tutumlarının UBDP?ye kayıtlı olma, bölüm ve cinsiyete göre incelenmesidir. Araştırmanın verileri Ankara?da UBDP sunan iki okuldaki 107 on ikinci sınıf öğrencisine uygulanan anket ve ölçek ile 10 UBDP öğrencisiyle ve 3 öğretmenle yapılan mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Sonuçlar UBDP?ye kayıtlı olan öğrencilerin olmayanlara, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha çok okuduklarını göstermiş, bölüm değişkenine göre bir farklılığa rastlanmamıştır. UBDP öğrencileri ?zevk alma? alt boyutunda, kızlar ise tüm alt boyutlarda daha olumlu tutuma sahiptirler.Anahtar sözcükler: Okuma alışkanlığı, okumaya yönelik tutum, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı
dc.description.abstractThis study aims to examine the reading habits and attitudes towards reading of all twelfth grade students in the schools offering International Baccalaureate Diploma Program according to being an IBDP student, gender and department variables. The data gathered from the questionnaire conducted on 107 twelfth grade students in two different schools, the interviews with 10 IBDP students and 3 interviews with their teachers in Ankara. The results showed IBDP students read more than the others, girls read more than boys but there is not any difference according to their departments. Besides, IBDP students have higher attitude in ?enjoyment? subscale, girls have higher attitude in all subscales.Key words: Reading habits, reading custom, reading attitude, International Baccalaureate Diploma Programen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleAnkara ilinde Uluslararası Bakalorya Diploma Programı`na dâhil olan ve olmayan on ikinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve okumaya yönelik tutumları
dc.title.alternativeReading habits and attitudes toward reading of twelth grade International Baccalaureate Diploma Program (IBDP) and non-IBDP students in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10001686
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356214
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess