Teachers` perspectives on assessment of the learner profile attributes in the primary years programme
dc.contributor.advisor | Çataloğlu, Erdat | |
dc.contributor.author | Weiss, Kristin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:11Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39934 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, IB öğrenen profillerinin 10 özelliği hakkında öğretmenlerin bakış açılarını belirlemek için yapılmıştır. Bu tanımlayıcı olay çalışmasındaki 24 katılımcı; 2011-2012 eğitim öğretim yılında, Türkiye?nin Ankara ilinde bulunan uluslararası, özel, iki dilli bir okulda, anaokulundan beşinci sınıfa kadar çalışan ilkokul öğretmenlerinden oluşmaktadır. Anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrenen profillerinin değerlendirilmesinde öğretmenlerin bakış açılarını, veri toplama araçlarını belirlemek ve bu özelliklerin verilen dört grupta sıralanabilmesi amacıyla uygulanmıştır. Öğrenen profillerinin nitelikleri hakkında oluşturulan sıklık analizleri aracılığıyla, değerlendirmeler sırasında en belirgin hem de en belirsiz görülen özellikler belirlendi. Öğretmenler, duyarlı öğrenen profilini değerlendirilmesi en kolay, dengeli öğrenen profilini ise değerlendirilmesi en belirsiz öğrenen profili olduğunu belirttiler. Sıklık analizleri ayrıca öğrenen profillerinin hangi kategoriler altında sınıflandırılacağını belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Anket ve sonrasında yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerin analizi sonucunda; öğretmenler tarafından öğrenen profillerinin değerlendirilmesi sırasında, bazı öğrenen profillerinin neden daha zor veya belirsiz olarak seçildiği ile ilgili beş ortak tema ortaya çıkmıştır. Beş ortak tema ?belli profillerin soyut yapısının oluşturduğu öznellik?, ?yapay sonuçlar?, ?gözlemlenmeye açık olmayan? profiller, ve son olarak ?kişisel? ve ?kültürel? şeklinde sıralanmaktadır. Bu çalışmanın diğer önemli sonucu ise, katılımcıların 10 özelliğin sınıflandırılmasında kendi aralarında ve Dr. Kate Bullock tarafından 2011 yılında yayımlanan sınıflandırma ile farklı bakış açılarına sahip olduğudur. Literatür tarafınca da desteklendirilmiş bu araştırmada, öğrenen profillerinde yaşanan anlam karmaşasının IB?nin öğrenen profillerini neden ve nasıl seçtiği ile ilgili herhangi bir araştırma yayımlanmamış olduğundan kaynaklandığı söylenmektedir. Daha da önemlisi, IB farklı yaş gruplarının değerler gelişimi hakkında kuramlarla ilgili araştırma sunmamış olmasıdır. Bu araştırmada, IB?nin öğrenen profilleri hakkında veri toplanmasında ve raporlanmasında yardımcı olmak amacıyla ortak dökümanlar oluşturması, IB?nin öğrenen profillerinin uygulanması hakkında öğretmenlere yoğun eğitimler sunması ve IB?nin her bir öğrenen profili için gelişimsel süreç oluşturması gerektiği önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study attempted to determine teachers? perspectives on the 10 attributes of the IB learner profile. The 24 participants in this descriptive case study were elementary classroom teachers ranging from kindergarten to grade 5 at an international, private, bilingual school in Ankara, Turkey during the 2011-2012 school year. A survey and semi-structured interviews were used to determine teachers? perspectives on the clarity of assessing the learner profile attributes, the strategies used for assessing the attributes, and the classification of the attributes into four given categories. Frequency analysis established which of the learner profile attributes were perceived to be the clearest, as well as the most unclear attributes, when considering assessment. Caring was the learner profile teachers perceived to be the clearest attribute to assess, while balanced was the attribute teachers perceived to be the most unclear to assess. Frequency analysis was also used to determine into which categories each of the attributes was classified. Fivecommon themes emerged from survey responses, and were further developed through the analysis of the semi-structured interviews as to why teachers perceived certain attributes to be more difficult, or unclear, when considering assessment. The five themes were: ?subjectivity due to the abstract nature of certain attributes,? ?artificial results,? attributes that are ?unable to be observed,? and finally, ?personal,? and ?cultural? elements. Another major result of this study was that participants had different understandings regarding classification of the 10 attributes amongst themselves, as well as when compared to the classification Dr. Kate Bullock published in 2011. Supported by the literature reviewed for this research, this study suggests that the ambiguity of the learner profile attributes is due to the fact that the IB has not provided research into how and why the current 10 attributes were chosen. More importantly, the IB has not provided research about theories of values development in children throughout different age groups. It is recommended that the IB create common documents to assist with data collection and reporting on the learner profile attributes; the IB intensively train teachers on how to implement the learner profile; and the IB create a developmental continuum for each of the attributes of the learner profile. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teachers` perspectives on assessment of the learner profile attributes in the primary years programme | |
dc.title.alternative | İlk yıllar programı öğrenen profillerinin değerlendirilmesi hakkında öğretmenlerin bakış açıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10002036 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356207 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |