Exploring the language skills embedded in the grade nine New Bridge to Success textbook
dc.contributor.advisor | Akşit, Halis Necmi | |
dc.contributor.author | Uçaner, Nihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:10Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39933 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı Anadolu Liselerinde dokuzuncu sınıflarda okutulan New Bridge to Success Elementary (2011) adlı kitabın algılamaya ve üretmeye yönelik dil becerilerinin incelenmesidir. Bu amaçla çalışmada, kitabın dil becerilerini ve dil alt becerilerini belirlemek, bunların niceliğini ölçmek ve incelemek için içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular kitaptaki algılamaya ve üretmeye dayali dil alt becerilerinin çeşitliliğini ve niceliğini ortaya çıkarmıştır. Bulgular aynı zamanda kitabın üretmeye yönelik dil alt becerilerini geniş bir çeşitlilikle sunduğunu, fakat dinlemeye ve yazmaya yönelik dil alt becerilerini nicelik bakımından nispeten sınırlı sunduğunu göstermiştir. Bulgulardan yararlanılarak, ders kitabi içinde derinlere gömülü algılamaya ve üretmeye yönelik dil becerileri açık bir şekilde ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ders kitabı, ders kitabı incelemesi, beceri odaklı müfredat, üretmeye yönelik dil becerileri, algılamaya yönelik dil becerileri, okuma, dinleme, yazma, konuşma | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to explore and map out the receptive and productive language skills and sub-skills embedded in the grade nine textbook, New Bridge to Success Elementary (2011) for Anatolian High Schools. To this end, content analysis is used to identify, analyze and quantify the language skills and sub-skills in the textbook. The results highlight the range, and the number of, receptive and productive sub-skills in the textbook. They also show that the textbook offers a wide range of productive sub-skills; however, the number of listening and writing sub-skills included in the textbook is relatively limited. The results are used to explicitly specify the receptive and productive language strands rooted in the textbook.Key words: Textbook, textbook evaluation, skills-based syllabus, receptive skills, productive skills, reading, listening, writing, speaking | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Exploring the language skills embedded in the grade nine New Bridge to Success textbook | |
dc.title.alternative | 9.sınıf New Bridge to Success İngilizce ders kitabının dil becerileri açısından incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Listening | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.identifier.yokid | 10001597 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356217 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |