Toplam kalite yönetimi yolculuğunda bir araç: Benchmarking
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET Bu çalışmada günümüzde bir felsefe haline gelen Toplam Kalite Yönetimi'nde kullanılan bir teknik olan `Benchmarking` anlatılmaya çalışılmaktadır. Birinci bölümde kalite kavramı üzerinde durulmuş, tanımı, gelişimi ve neden önemli olduğuna değinilmiştir. İkinci bölümde Toplam Kalite kavramından başlayarak sırasıyla Toplam Kalite Kontrol Ve Toplam Kalite Yönetimi açıklanmaya çalışılmıştır.. Üçüncü bölümde sürekli gelişmek için Toplam Kalite Yönetimi içerisinde kullanılan bir teknik olan bencmarking'ten bahsedilmiştir. Tanımı, TKY içindeki yeri, amacı, yararları, türleri ve sürecinden detaylı bir şekilde bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde bir firmadaki satış süreci için yapılan bencmarking çalışmasına ve ülkemizin Toplam Kalite Yönetimi konusundaki öncü ve ödüllü firması Netaş'ta Benchmarking 'in nasıl uygulandığı konusuna yer verilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümüyle çalışma bitirilmiştir. IV ABSTRACT Benchmarking, as a technique used in Total Quality Management which arises to be a philosopy itself in recent years, shall be tried to be explained. `Quality` is defined as a concept in chapter one with its description, progress and why it became so crucial. In chapter two, ` Total Quality`, Total Quality Control` an `Total Quality Management` concepts are defined. `Benchmarking` is studied as a technique in Total Quality Management for continuous development in a firm with its description, its position in TQM, its aim, types and process by detail in chapter three. Finally, in chapter four, a benchmarking practice in sales process is studied. Furthermore, the leading TQM application rewarded company NETAŞ experiance is examined by all its aspects. The paper is finalized by the conclusion and proposals chapter. 1C YÜKSEKÖ?RETİM «u^üLb BQKtolAiratSYON MElKEEt
Collections