Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorBaşaran, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:09Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:09Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39932
dc.description.abstractBu çalışmanın odak noktası öğrencilerin liseden kazanması beklenen konular ve becerilerin önem derecelerini inceleyerek konular ve beceriler açısından mühendislik bölümleri arasında bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Matematik konuları ve becerilerinin önem derecelerinin belirlenmesi amacıyla, farklı üniversitelerden değişik düzeydeki üniversite öğretim elemanlarına hem ulusal lise matematik müfredatındaki hem de Uluslararası Bakalorya Diploma Programı?ndaki (IBDP) matematik konuları ve becerileri hakkındaki düşüncelerini belirtmeleri için Likert ölçeği içeren bir anket kullanılmıştır. Bu çalışmadan çıkan en önemli sonuç üniversitelerdeki belirli mühendislik bölümleri için tasarlanmış paket eğitim programları liseler için de tasarlanabilir ve mühendislik bölümleri için gerekli ana konular erken sınıf düzeylerine eklenebilir. Bununla birlikte IBDP?den bazı konuların da Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatına eklenmesi düşünülmelidir.Anahtar kelimeler: Matematik müfredatı, matematik konuları, mühendislik eğitimi, matematiksel beceriler, farklılaştırılmış müfredat
dc.description.abstractThe focus of the study is to explore if there is a difference among the engineering departments based on the topics and skills that students are expected to gain in high school, by investigating importance levels of the topics and skills. For the purpose of identifying importance levels mathematical topics and skills, university staffs with different academic ranks from different universities were asked with a questionnaire including Likert scale items to express their opinions about topics and skills in high school mathematics curricula of both National Curriculum and International Baccalaureate Diploma Program (IBDP). The main conclusion drawn from present study were that packaged curricula for specific engineering departments in university can be designed for high schools and the core topics required for engineering departments should be included in earlier grade levels. Besides, some topics from IBDP should be considered to be added to Ministry of National Education (MoNE) curriculum.Key words: Mathematics curriculum, mathematics topics, engineering education, mathematical skills, differentiated curriculumen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA survey of high school mathematical knowledge and skills needed for engineering education
dc.title.alternativeMühendislik eğitimi için gerekli olan lise matematik bilgisi ve becerileri üzerine bir anket çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmEngineering
dc.subject.ytmEngineering education
dc.subject.ytmElectricity engineering
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid10001465
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356209
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess