Teaching Shakespeare: A qualitative meta-analysis
dc.contributor.advisor | Akşit, Halis Necmi | |
dc.contributor.author | Aydin, Nagihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:08Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39931 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı son yirmi beş yıl içerisinde Shakespeare oyunlarının öğretimi konusunda yürütülmüş çalışmaların araştırılması ve sınıf öğretiminde kullanılmak üzere bir kılavuz hazırlanmasıdır. Çalışmaların analiz edilmesi; amaç, yöntem, sonuç ve çıkarımlarının belirlenmesi için meta analiz yönteminin prensiplerine başvurulmuştur. Sonuçlar, çalışmaları bir araya getiren ve yapılışlarını anlatan tabloları hazırlamak ve aynı zamanda Shakespeare öğretirken göz önünde bulundurulabilecek ilkeleri ön plana çıkartmak için kullanılmıştır. Göze çarpan ana çıkarım, öğrenim sırasında performansa dayalı ve farklılaştırılmış öğretimin uygulanmasının en verimli yaklaşım olduğu ve Shakespeare aracılığıyla dil öğrenmenin yaş, dil seviyesi, geçmiş bilgi birikimi, kültür ve hatta cinsiyet gibi çeşitli yönlerden etkilendiğidir.Anahtar Kelimeler: Shakespeare öğretimi, İngilizce öğretimi, nitel meta-analiz | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to explore studies conducted in the past twenty-five years on teaching Shakespeare, and to prepare guidelines to inform classroom instruction. Principles of qualitative-meta analysis are employed to analyse the studies, and to identify purposes, methods, conclusions and implications. The results are used to prepare aggregated tables depicting the structure of the studies, and to bring to the fore any instructional guidelines that may be considered for teaching Shakespeare. The guidelines that are outstanding are as follows: implementing differentiated instruction and performance-based methodology while teaching Shakespeare is the most fruitful approach, and learning language through Shakespeare?s work is influenced by various elements such as age, language level, background knowledge, culture and even gender.Key words: Teaching Shakespeare, teaching English, qualitative meta-analysis | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teaching Shakespeare: A qualitative meta-analysis | |
dc.title.alternative | Shakespeare öğretimi: Nitel bir meta-analiz | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Shakespeare, William | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Qualitative research | |
dc.identifier.yokid | 10001601 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356208 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |