İnternet ortamında pazarlama faaliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XI ÖZET lıılcrnef in iş aracı olarak artan popüleritesi; Inlernel'in şu anki kapasitesi ve gelecekteki gelişme beklentisi, cazip özelikleri, bilgi ve kaynakların global paylaşımını sağlamaktaki velisi Inleınel'iıı ıcklaın, pa/aılaına ve buna ilaveten, ıııfin ve bilişim hi/nıellerinin doğrudan dağıtımına etkili bir kanal sağlamaktaki potansiyelinden dolayıdır. İnternet üzerinde uygulanabilir pazarlama stratejileri, geleneksel pazarlama stratejilerinden bir çok farklılık göstermektedir. Her ne kadar geleneksel yöntemlerin modifikasyonu ile İnternet üzerinde kullanılabilecek pazarlama stratejileri elde edilebilecek olsada bu bir çok durumda çok zordur ve bu durumlarda tamamen yeni yaklaşımlar gerektirmektedir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış, araştırmanın içinde kullanılan bir çok bilgi Internet'in kendisinden elde edilmiştir, internette pazarlamanın gelişimi ve günümüzdeki durumu ile ilgili bilgiler verilmiş olup, tüketiciler ve üreticiler açısından faydaları ve kısıtlamaları incelenmiştir. Bu çalışmada Internet üzerindeki ticaret yapısı genel olarak incelenmiş ve bu yapıyı oluşturan çeşitli sınıflandırmalar tablolar halinde verilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde kısaca Internet ve Internet'in tarihi bulunmaktadır. İkinci bölüm, Internet üzerinde pazarlamaya ayrılmıştır. Bu bölümde Internet üzerinde pazarlama ve alışveriş incelenmiş, kullanılan pazarlama modellerine değinilmiştir. Bunlar yapılırken Internet'!' geleneksel ortamdan ayıran özelikler üzerinde de durulmuştur. Ayrıca ikinci bölümde Internet üzerinde reklam ve etkileri ile ilgili bilgiler de bulunmaktadır. Inlernet'te önemli konulardan bir diğeri, online ödemelerle ilgili problemlerdir. Bir çok firma bu konu üzerine araştırmalar yapmaktadır. Bundan dolayı bu bölümde, günümüzde kullanılan bazı ödeme sistemleri de incelenmiştir. Son olarak Internet'teki etkin site tasarımı ve Internet'le ilgili ortaya çıkan bir takım handikaplarla ilgili bilgilerle bu bölüm sonlandırı İm ıştır.XII ÜVtinai bolümde ise InicrneT in pazarlama karmasına olan elkisi incelenmiştir. Detaylı olarak ürün/servis, dağıtım, fîyatlandırma ve tutundurma kararındaki rolü üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde ise Internet'in çeşitli pazarlama fonksiyonlarına uygulanması konusu üzerine açıklayıcı bilgiler verilmiştir. Beşinci bölüm Web üzerinde pazarlama modellerinin sınıflandırılmasını içermekte olup bu sınıflandırmanın temel taşlarını oluşturan hedef ve trafik yaratan kontrol siteleri, detaylı olarak incelenmiştir. Tüm bu bölümler hazırlanırken, en belirgin olarak ortaya çıkan gerçekler ise Internet'in diğer ortamlardan keskin çizgilerle ayrıldığı, yeni yaklaşımlar gerektirdiği, çok büyük bir potansiyeli barındırdığı ve standart tüketici tipini değiştirdiğidir. Tüketici tipinin değişmesi gerçekten önemlidir, çünkü bu olgu, ticaretin şeklini temelden etkilemektedir, Yeni oluşan ticaret için lnternet'i kullanan bu siber müşteriler, geleneksel tüketiciler gibi pasif yapıya sahip değillerdir. Bu yeni tüketici tipi geleneksel olanı ile kıyaslandığında çok daha fazla bilgiye anında erişebilip, satın almayı düşündüğü ürün veya servisi daha iyi tanıyarak, alternati fieri kıyaslıyabilmektedir. Pazarlama aktivitelerine aktif olarak katılabilip satıcı ile doğrudan iletişim kurmaktadır. Son bölümde ise, çalışmaya yardımcı olması açısından Migros alışveriş sitesinin çeşitli sayfalarından örnekler verilmiştir. XIII SUMMARY The increasing popularity of the Internet as a business vehicle is due to its current size and future growth prospects, its attractive characteristics, its ability to facilitate the global sharing of information and resources, and its potantial to provide an efficient channel for advertising, marketing, and even direct distribution of certain goods and information services. Marketing strategies that can be used on Internet differs in many ways from the traditional marketing strategies. I lowever strategies that can be used on Internet can be generated by applying modifications to existing traditional approaches, at most conditions this is quite hard and these conditions may need totally new approaches. Literature on the subject is reviewed, most of the information used in this study is taken from Internet itself. Catagories and scope of Intarnet marketing are explained. Benefits and barriers of Intel net marketing both for the consumers and supliers. At this study general structure of commerce on Internet is examined and clasifications that form this structure is presented as tables. First part of this study includes information about Internet and its short history. Second part is dedicated to marketing on Internet. This part starts with the description of benefits of interactive marketing. At this part shopping and marketing on Internet is examined ; marketing models which are used are evaluated. While doing this, differences that separates Internet from traditional media is underlined. Also second part includes information about advertisement on Internet and its effeciancy. One of the important subjects about Internet is. security on online payments. Number of companies are making researches about this subject. At this part again, some of the payment systems that are used today are inspected. Last section of this part includes a brief discussion about designing interactive marketing site and handicaps of Internet. ki.? ?.XIV Third part deals with Internets effect to marketing mix. Internet's role on product / service, distrubition, price decision and promotion is explained in detail. At the forth part, application of various marketing functions of Internet is explained in detail. Fifth section includes clasification of web based business models. Target and trafic generating sites which form the foundation of this clasification are exemined in detail. Most clear facts that brought out while preparing these parts are, Internet differs from other media by sharp lines, it needs new approaches, it involves a great potantial and commerce on Internet changes the standart consumer proporties. Changing of consumer proporties is realy important. Because this effect the way commerce is done from the foundation. This new consumers who use Internet for commerce, are no longer passive as their old ancestries. This new consumer when compared to the traditional one, can access much more information, therefore can make more comparisons between products or services that he is intented to buy. He can join marketing activities and can contact with the suplier. Last section includes. example pages from Migros on-line sales site, to help this study.
Collections