Hizmet pazarlaması ve sağlık sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde her alanda hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. Bu değişimin bir sonucu olarak üretim sektöründen hizmet sektörüne doğru kayma olmakta, hizmet sektöründeki gelişim çok geniş ve çeşitli alanlarda gerçekleşmektedir. Hizmet sektörünün zaman içinde büyümesi ve pazarlama alanında uzmanlaşmanın artması, hizmet pazarlamasını farklı bir uzmanlık dalı haline getirerek, sağlık hizmetleri pazarlaması gibi daha alt dalların oluşmasına sebep olmuştur. Günümüzde hizmet pazarlaması alanındaki konu ve sorunların, klasik pazarlama disiplinine dayanarak çözümünde ortaya çıkan problemler, `hizmet pazarlaması` olarak nitelendirilen bir pazarlama alt disiplininin kurulup gelişmesini sağlamıştır. Çalışmamızda amaçlanan, ülkemizde sağlık sektöründe faaliyet gösteren özel hastanelerin pazarlama faaliyetleri açısından durumlarını ortaya koymak, hizmet sektörünün önemli bir bölümü olan sağlık sektöründe de pazarlamanın önemini belirlemektir. Çalışmanın uygulama kısmında ise; çalışmanın teorik yapısını destekleyen bir alan araştırması yapılmıştır. Sağlık sektöründe faaliyet gösteren özel hastanelerin pazarlama çabalan açısından durumları, hastaların özel hastaneleri tercih etme nedenleri incelenmiş ve hasta tatminine ne ölçüde yer verildiği yapılan mülakatlar ve araştırmalar sonucu elde edilen bilgiler `niteliksel veri analizi` yöntemi kullanılarak özetlenmiştir. Sonuç olarak her hizmet sektöründe olduğu gibi sağlık hizmetlerinde de pazarlama kavramının önemi her geçen gün artmakta, pazarlama bilincini geliştirmeye yönelik faaliyetlerle pazarlamanın kilit noktası olan tüketicilere uygun hizmetleri en uygun koşullarda sağlamak amaçlanmaktadır. vuı Today everything is changing at a constant and fast paste. As a result of this change, there is a movement towards services industry from production and this change in the services is in a wide range of areas. Development of services industry over the years and the increase in the number of expertise in marketing, have made the marketing of services a field of expertise and caused to create sub markets such as health services marketing/marketing of health services. The problems and topics about the service marketing has been solved and discussed by the classical marketing ideas, but this created many problems. As a result of this, a marketing area called ` services marketing` has developed and got stronger. Our study has focused on the situation of private hospitals in their services marketing activities and the importance of marketing in the health sector, which is an important part of services marketing. During the implementation of the study, a field research has been done to support the theoratical side of the study. We have studied the marketing activities of the private hospitals, the reasons why the patients choose private hospitals and how important was patient satisfaction through various interviews and research. The results have been summarized by `qualitative data analysis` method. As a result, the concept of marketing in the health sector is growing as it is in the services industry. Activities to develop the marketing concious and to give customers, the best services in the best possible way have become the focalpoint. IX
Collections