Gender representations in the 6th, 7th, and 8th grade ELT coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education
dc.contributor.advisor | Akşit, Firdevs Tijen | |
dc.contributor.author | Bilgin, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:07Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39929 | |
dc.description.abstract | Ders materyallerindeki cinsiyet temsilleri sosyal değerleri, davranışları etkilemektedir ve ders kitaplarında sunulan cinsiyet rolleriyle aktarılan mesajlar öğrencilerin öz saygı gelişimini ve cinsiyetlere karşı tutumlarını etkilemektedir (Lee ve Collins, 2009). Bu nedenle, cinsiyet temsilleri göz önünde bulundurularak ders kitaplarının ve materyallerinin doğru bir şekilde seçilmesi gerekmektedir. Bu çalışma Türk Milli Eğitim Bakanlığı?nca yayınlanan ve devlet okullarında kullanılan 6., 7. Ve 8. sınıf İngilizce ders kitaplarındaki cinsiyet temsillerini araştırmıştır. Kitaplar Kabira ve Masinjila?nın (1995) ABC of Gender Analysis?inden uyarlanan bir kavramsal çerçevede metin ve diyaloglar için yazılı içerik analizi ve resimler için görsel içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları kadın ve erkek temsilleri arasında genel olarak bir denge olduğunu göstermektedir; ancak kategoriler farklı sınıf seviyelerinde birebir daha yakından incelendiğinde farklılıklar gözetilmiştir. Bundan dolayı, bu çalışmanın sonuçları kadınların ve erkeklerin temsillerindeki cinsiyet önyargılarını gidermek amacıyla ders kitaplarının içeriğinin değerlendirilmesinin önemini öne çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: Cinsiyet, cinsiyet rolleri, yazılı içerik analizi, görsel içerik analizi. | |
dc.description.abstract | How genders are represented in teaching materials affect social values, behavior; and messages conveyed through gender roles presented in the coursebooks influence the development of students? self-esteem and their attitudes towards genders (Lee and Collins, 2009). Hence, there is a need for guidance through the correct selection of the coursebooks and teaching materials by taking gender representations into account. This study explored how genders are represented in the 6th, 7th and 8th grade English language teaching (ELT) coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education and used at state schools. The books were analyzed by using written content analysis for texts and dialogues, and visual content analysis for pictures in the coursebooks within a conceptual framework adapted from the ABC of Gender Analysis by Kabira and Masinjila (1995). The results of the study showed that there is an overall balance between the representations of females and males. However, imbalance is observed when individual categories in individual grade levels were examined more closely. Therefore, the results of this study indicate a need for the evaluation of the content of coursebooks with the purpose of eliminating gender bias.Key words: Gender, gender roles, content analysis, written analysis, visual analysis | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Gender representations in the 6th, 7th, and 8th grade ELT coursebooks published by the Turkish Ministry of National Education | |
dc.title.alternative | Türk Milli Eğitim Bakanlığı'nca yayınlanan 6., 7. ve 8. sınıf İngilizce ders kitaplarında cinsiyet temsilleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gender roles | |
dc.identifier.yokid | 10003346 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356210 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |