Türkiye`de bilgisayar endüstrisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapı-Davranış-Performans ve SWOT analizi yaklaşımları kullanılarak Türkiye bilgisayar piyasasının rekabetçi yapısı incelenmiştir. Piyasadaki firmalar beş gruba ayrılmış, firmaların giriş-çıkış engelleri, stratejik davranış ve seçimleri ile çevreden gelen fırsat ve tehditler analiz edilmiştir. İnterpro'nun 1999 yılında yapmış olduğu çalışmada yer alan firmalardan 23'ünün cevap verdiği anket çalışmada kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler: Rekabet, Türkiye'de Bilgisayar Endüstrisi The competitive structure of the Turkey computer hardware market were studied by using methods of structure- conduct-performance and SWOT analysis. The firms in the market were divided into five groups. The entry-exit barriers, strategic behaviours and selections, threats and opportunities that come from the environment were analyzed. The questionnaire that is answered by twenty three firms from the study of İnterpro in 1999, is used in analysis. Keywords: Competition, Computer industry in Turkey
Collections