A comparative analysis of ecology units in the biology textbooks of secondary school programs
dc.contributor.advisor | Ayas, Alipaşa | |
dc.contributor.author | Ödün, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:06Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39928 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (UBDP) ve Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası?nın biyoloji kitaplarına bulunan ekoloji ünitelerinin içerik, sunum ve öğrenim açılarından incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır. İçerik analizi araştırma yöntemi olarak kullanılmış olup, biyoloji öğretmenleri ile mülakatlar yapılmıştır.Ekoloji ünitelerinin içerik incelenmesi göstermiştir ki MEB biyoloji ders kitapları içerdiği yüksek sayıda yaşam bağlantıları ve disiplinler arası uygulamalar ile diğer iki ders kitabına göre daha avantajlı durumdadır.Sunum yönünden, Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası ders kitabı, incelenen kaynaklar arasında, öğretmen kaynağı sunan tek kitaptır. Bir diğer avantajlı nokta ise bilgilerin kısa kısa sunulmasıdır. UBDP ders kitabı içerdiği web sitesi bağlantılarıyla teknoloji bakımından diğerlerine göre daha iyi durumdadır.Öğrenim açısından, MEB ders kitapları ekoloji üniteleri UBDP ve Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası ders kitapları arasında ön plana çıkmaktadır. MEB ders kitabı en arkadaşçı anlatıma sahip kitaptır. MEB ders kitapları aktiviteler ve yüksek çeşitlilikteki soru tipleri ile öğrencileri desteklemektedir.Key words: Content analysis, biology textbooks, biology curriculum, Ministry of National Education, International Baccalaureate Diploma Programme, International General Certificate of Secondary Education | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was analyze and compare ecology units in four Ministry of National Education (Milli Eğitim Bakanlığı, MEB) biology textbooks, International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) biology textbook and International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) biology textbook in terms of content, presentation and learning. Content analysis was used as a research method and interviews were conducted with biology teachers. The analysis of the ecology-related unit content of textbooks showed that MEB textbooks cover large numbers of life connections and interdisciplinary treatments which makes MEB textbooks advantageous over the other two textbooks.From the perspective of presentation, the IGCSE textbook is the only textbook that has teachers? resource kit. The other advantageous point is presenting bite-size information, a chunking. The IBDP textbook contains lots of links to a website that makes textbook interact with technology. Regarding learning, the ecology units of MEB textbooks rank higher hierarchy than IBDP and IGCSE textbooks. MEB textbooks present the most friendly language style. Moreover, MEB textbooks support students with activities and, variety of questions.Anahtar Kelimeler: İçerik analizi, biyoloji ders kitapları, biyoloji müfredatı, Milli Eğitim Bakanlığı, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı ve Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A comparative analysis of ecology units in the biology textbooks of secondary school programs | |
dc.title.alternative | Ortaöğretim programlarının biyoloji ders kitaplarında ekoloji ünitelerinin karşılaştırmalı bir analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Ecology | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 10008469 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356215 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |