Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Rasim
dc.contributor.authorÇarşanli, Dilara
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:05Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:05Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39926
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı?ndaki (UBDP) Türkçe dersinde işlenen eserlerde kültür ve kültürel öğelere nasıl yer verildiğini ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı?nın Türkçe ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Türk Edebiyatı derslerinin kültürel amaç ve kazanımları açısından nasıl incelenebileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla UBDP Türk yazarlar listesinden seçilmiş bir roman belirlenen kültür kavramları doğrultusunda Yeni Tarihselcilik kuramından faydalanılarak içerik analizi ve kodlama yöntemleriyle incelenmiştir. Sonuç olarak UBDP Türkçe ve MEB Türk Edebiyatı derslerinin kültürel amaç ve kazanımlarının birbirini desteklediği tespit edilmiştir. Derslerde işlenen eserde, belirlenen kültür kavramlarının çalışmanın sonunda oluşturulan taslaktaki gibi dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda incelenerek ulusallık ve evrensellik bağlamında öğrencilere aktarılabileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar sözcükler: Uluslararası Bakalorya Diploma Programı Türkçe dersi, MEB Türk Edebiyatı, Kültür ve Kültürel Öğeler
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore how culture and cultural items are covered in the masterpieces which are studied in International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) Turkish lessons and to show how aims and objectives of IBDP Turkish and Ministry of National Education (MoNE) Turkish Literature lessons are examined. For this purpose, a novel chosen from IBDP Turkish prescribed book list was examined in the light of The New Historicism with content analysis and coding methods through determined cultural items. Consequently, cultural aims and objectives of the lessons were found supporting each other. It is concluded that cultural items determined in the masterpieces which are examined in the lessons can be analyzed through the aims and the objectives of the lesson and also these items could be transferred in a national and international concept similar to the schema developed at the end of the study. Keywords: International Baccalaureate Diploma Programme Turkish Lesson, MoNE Turkish Literature, Culture and Cultural Itemsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUluslararası bakalorya ve MEB Türk edebiyatı dersi kesişiminde bir roman analizi: Kültürel açıdan İnce Memed
dc.title.alternativeAnalysis of a novel at the intersection of international baccalaureate and MEB Turkish literature: Cultural viewpoint of İnce Memed
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.identifier.yokid10006135
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364717
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess