Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınlı, Julıe Ann
dc.contributor.authorGürman Kahraman, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:04Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:04Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39925
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal ve duygusal dil öğrenme stratejileri ve duygusal zeka eğitiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma derslerindeki yabancı dil kaygısına muhtemel etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda bu çalışma, yabancı dil seviyeleri orta düzey altı olan 50 öğrenci ve 3 konuşma becerileri dersi öğretmeni ile birlikte Türkiye?deki bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Katılımcı öğrenciler, Oxford (1990) tarafından önerilen sosyal ve duygusal stratejiler ve Bar-On?un (2000) duygusal zeka modelindeki beceriler üzerine beş haftalık bir eğitim almışlardır. Eğitim öncesinde ve sonrasında, tüm katılımcı öğrencilere, çalışmada ön- ve son-anket olarak kullanılmak üzere, ?Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği? ve de ?Dil Öğrenmede Sosyal ve Duygusal Strateji Envanteri? uygulanmıştır. Buna ek olarak, her bir strateji/beceri ve eğitimin geneliyle ilgili düşüncelerini almak amacıyla öğrencilerden her eğitim haftasında fikir kartları doldurmaları istenmiştir ve de altı öğrenci ve eğitimi veren üç öğretmenle mülakatlar yapılmıştır. Sonuç olarak, ?Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği? ön- ve son-anketlerinin nicel veri analizi, katılımcı öğrencilerin toplam kaygı seviyelerinde istatistiksel olarak anlamlı derecede bir düşüş olduğunu göstermiştir. Ancak, öğrencilerin sosyal ve duygusal stratejilerle ilgili algıları eğitim sonrasında önemli bir değişime uğramamıştır. Sadece iki duygusal stratejinin kullanımıyla ilgili istatistiksel olarak anlamlı bir yükseliş gözlenmiştir: ?kendini ödüllendirme? ve ?kaygıyı azaltma?. Algı kartlarının içerik analiz sonuçları, öğrencilerin en çok beğendikleri aktivitenin, duygusal zekanın ?kişiler-arası ilişki? becerisini ve ?başkalarıyla işbirliği yapma? dil öğrenme stratejisini öğretmeyi hedefleyen, Kompliman Yapma ve Alma aktivitesi olduğunu göstermiştir. Diğer bir yandan, öğrencilerin en az hoşlandığı aktivite ise bir duygusal zeka becerisi olan ?duygusal etki kontrolü? ve ?kaygıyı azaltma? duygusal dil öğrenme stratejisini ele alan ABCDE Sitemini Kullanma aktivitesi olmuştur. Ayrıca, öğrenci ve öğretmen mülakatlarının tema analizleri, eğitimin eğlenceli, genel anlamda yararlı ve yabancı dil kaygısının teşhisini yapmada faydalı olduğunu göstermiştir, ne var ki bazı strateji ve becerilerin uygulamasının zor olduğu ve bazı aktivitelerin anlamlı ya da ilgi çekici olmadıkları da belirtilen diğer ortak fikirlerdir.Anahtar kelimeler: sosyal ve duygusal dil öğrenme stratejileri, strateji eğitimi, duygusal zeka, yabancı dil kaygısı
dc.description.abstractThe study aims to explore the possible effects of socio-affective language learning strategies (LLSs) and emotional intelligence (EI) training on EFL students? foreign language anxiety (FLA) in speaking courses. With this aim, the study was carried out with 50 elementary level EFL learners and three speaking skills teachers at a state university in Turkey. The participating students had a five-week training based on the socio-affective LLSs suggested by Oxford (1990) and the skills in Bar-On?s (2000) EI model in their speaking skills lessons. Before and after the interval, all the participating students were administered both the ?Foreign Language Classroom Anxiety Scale? (FLCAS) and the ?Socio-Affective Strategy Inventory of Language Learning? (SASILL), which served as pre- and post-questionnaires. In addition, students were asked to fill in perception cards in each training week, and six students and the three teachers who gave the training were interviewed in order to collect qualitative data related to the participants? attitudes towards individual strategies/skill and the treatment in general. As a result, quantitative data analysis from the pre- and post-FLCAS indicated that there was a statistically significant decrease in the participating students? overall anxiety levels. However, the students? perceptions on the socio-affective strategies did not differ much after the training. Only two affective strategies were observed to have a significant increase in their uses: ?rewarding yourself? and ?lowering your anxiety?. The results of the content analysis of the perception cards revealed that the students mostly liked the training activity Give and Receive Compliments, which aimed to teach the ?interpersonal relationship? competence of EI and the social LLS of ?cooperating with others?. On the other hand, the activity that the students enjoyed the least was Use the System of ABCD, which aimed to address the affective LLS of ?lowering your anxiety? and the EI skill of ?impulse control?. Furthermore, the thematic analysis of student and teacher interviews demonstrated that the training was enjoyable, beneficial in general, and useful in diagnosing the feeling of foreign language anxiety; nevertheless, that some strategies and skills were difficult to apply and some training activities were mechanical and unattractive were the other reported common ideas.Key words: socio-affective language learning strategies, strategy training, emotional intelligence, foreign language anxietyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of socio-affective language learning strategies and emotional intelligence training on English as a foreign language (EFL) learners` foreign language anxiety in speaking classes
dc.title.alternativeSosyal ve duygusal dil öğrenme stratejileri ve duygusal zeka eğitiminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma derslerindeki yabancı dil kaygılarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10009979
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356220
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess