İlköğretim okullarının dördüncü ve beşinci sınıflarında görev yapan alan ve alan dışı İngilizce öğretmenlerinin öğretme-öğrenme sürecine ve sınıf yönetimine ilişkin yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, İlköğretimin Birinci Kademesi 4. ve 5. sınıflarda İngilizce dersi veren öğretmenlerin, genel öğretmenlik becerileri, İngilizce öğretimi ve sınıf yönetimi açısından yeterliliklerini saptamayı ve İngilizce öğretmenliği eğitimi almış öğretmenlerle farklı alanlarda yetişmiş öğretmenler arasında bu açılarlardan bir fark olup olmadığını belirlemek amacı ile yürütülmüştür. Araştırmanın evreni İstanbul ili içinde yer alan resmi ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında görev yapan İngilizce öğretmenleridir. Örneklem, İstanbul il sınırları içindeki beş ilçede yer alan resmi İlköğretim okullarından rastlantısal küme örnekleme olarak seçilen öğretmenlerden oluşmuştur. Araştırma verileri, 32 adet okulda görüşülen 49 öğretmenden toplanmıştır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmış ve verilerin çözümü ve yorumlanmasında betimsel istatistik yöntemleri ile çalışılmıştır. Verilerin toplanması amacı ile alanyazın taraması ve uzman görüşlerine dayanılarak 52 maddeden oluşan bir anket geliştirilmiştir. Anket kişisel bilgiler, genel öğretmenlik özellikleri, İngilizce öğretimi ve sınıf yönetimi bölümlerinden oluşmaktadır. Öğretmenlerin anket maddelerine verdikleri yanıtların çözümlenmesinde frekans (f), yüzde (%), ağırlıklı ortalama (x), Standart sapma (s) ve t-testi hesaplamaları kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler, öğretme-öğrenme süreci ve sınıf yönetimi açısından kendilerini yeterli görmektedirler. Öğretme-öğrenme süreci ve sınıf yönetimi açısından bakıldığında alan öğretmenleri ve alan dışı öğretmenler arasında belirgin bir fark gözlenmemektedir. Buna karşın, hem alan öğretmenleri hem de alan dışı öğretmenler İngilizcelerini geliştirmeleri gerektiği ve çocuklara İngilizce öğretmenliği konusunda eğitime ihtiyaç duydukları yönündeki düşüncelerini dile getirmişlerdir. Araştırmanın iki önemli bulgusu göstermektedir ki, ülkemizde resmi ilköğretim okullarının birinci kademesinde iki yıldır uygulanmakta olan İngilizce öğretiminde öğretmenlerimizin daha başarılı olabilmeleri için Milli EğitimBakanlığı'nın öğretmenleri bu konuda yeterli bilgi ve beceriler ile donatacak hizmetiçi eğitim programlarına önem ve öncelik vermesi gerekmektedir. IV SUMMARY The objective of this research is to determine the efficiency of the English language teachers teaching at the 4. and 5. grades in the state primary schools in Istanbul related to general teaching skills, English language teaching, and classroom management. The research also aims at finding out whether there is a difference between teachers with an ELT background, and teachers with no such an educational background considering the effectiveness of teachers in these areas. The sampling has been done randomly among the English teachers teaching 4. and 5. grades in state primary schools in Istanbul. Subjects have been selected by random group sampling among the schools from 5 counties; Beşiktaş, Fatih, Kadıköy, Kağıthane and Ümraniye, which also selected randomly. Data collection has been done through a questionnaire and among the 52 teachers who answered the questionnaire 3 excluded for not bearing the necessary qualifications. The evaluation of data has been done over 49 subjects. In order to collect data for the research a questionnaire has been designed depending on literature on English Language teaching, teaching skills in general and classroom management. The questionnaire has been revised and modified in the light of advice taken from specialists and academics in the field and a group of teachers who had answered the questionnaire before it has actually been implemented. The questionnaire has 52 items, which are divided into three sections: teaching skills, English language teaching and classroom management. The method of the research is descriptive; thus, descriptive statistics has been used to evaluate the data collected during research. Teachers' responses to the items of the questionnaire have been evaluated by finding out the averages (x) and standard deviation (s) for each item individually and for each section. T-test has been used for the investigation of a possible difference between two groups of teachers. According to the research findings, we can say that the teachers find themselves efficient as language teachers to children. There is not a considerabledifference between two groups of teachers in teaching skills, English language teaching and classroom management. Still, the research has revealed that both groups of teachers are in need of in-service training on teaching English to children and that they have also expressed a need to improve their English. These two important findings make us think that the Ministry of Education should plan and implement in-service training programs on teaching English to children in order to enable teachers to equip themselves with necessary skills so that the English programs in primary schools be more successful.
Collections