English language and literature students`perceptions of reflective writing, its effects on engagement in writing and literature
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Julıe Ann | |
dc.contributor.author | Uçar, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:02Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39921 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma yansıtıcı yazma sürecinin İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin yazmaya ve edebiyata olan ilgileri üzerindeki etkilerini ve öğrencilerin yansıtıcı yazmaya karşı ilgi seviyelerini incelemiştir. Çalışma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatından altı öğrenciyle dokuz haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler farklı edebi türlerden çeşitli alıntılar okumuşlardır, bu çalışmalar üzerine yapılan tartışma oturumlarının takibinde tartışmalarda ortaya çıkan önemli konular hakkında yansıtıcı yazılar hazırlamışlardır. Öğrencilerin yazıları, yansıtıcı yazının öğrencilerin yazma ve edebiyata olan ilgileri üzerindeki etkilerini araştırmak için ilgili literatürden araştırmacı tarafından derlenen yansıtıcı yazma değerlendirme ölçeği kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin yansıtıcı yazmaya algıları hakkında derin bir anlayış kazanabilmek için, her bir öğrenciyle açık uçlu görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın bulguları söz konusu olduğunda, yansıtıcı yazmanın İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinin yazmaya öğrencilerin yazma ve edebiyata dair ilgilerini büyük oranda artırdığı ve yansıtıcı yazmaya karşı olumlu bir tutum geliştirdikleri bulunmuştur.Çalışmanın sonuçları, yansıtıcı yazmayı müfredat dışı etkinlikler halinde kullanarak faydalanmak yoluyla öğrencilerin yazma ve edebiyata olan ilgilerine katkıda bulunarak öncelikli olarak yazma derslerine ve edebiyat bölümlerine giren öğretmenlere yardımcı olabilir.Anahtar Kelimeler: Yansıtıcı, Yazma, Edebiyat, İlgi | |
dc.description.abstract | This study investigated the effects of the reflective writing process on English Language and Literature students'engagement with writing and literature and their demonstrated engagement level in the reflective writing process. This study was conducted over a period of nine weeks with six students from the English Language and Literature Department in Cumhuriyet University in Sivas. Students read excerpts from literary works of different genres and following discussion sessions on these works, wrote reflective responses. Their responses were analyzed using a reflective writing evaluation framework, developed by the researcher from the related literature to investigate the effects of reflectivity on students' engagement with writing and literature. Semi-structured interviews were conducted with each participant in order to gain an in-depth understanding of their perceptions of the reflective writing process. The findings found that the reflective writing process significantly increased the students'engagement levels with writing and literature, and that they gained a positive attitude towards reflective writing. The results of the study may help primarily instructors of writing courses and lecturers in literature departments in contributing to students? engagement with writing and literature by making use of reflective writing in the form of a voluntary extra-curricular activity.Key Word: Reflectivity, Writing, Literature, Engagement | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | English language and literature students`perceptions of reflective writing, its effects on engagement in writing and literature | |
dc.title.alternative | İngiliz dili ve edebiyatı öğrencilerinin yansıtıcı yazmaya dair algıları ve yazma ve edebiyata ilgileri üzerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Reflective teaching | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Interest | |
dc.identifier.yokid | 10010461 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 336145 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |