Hava Harp Okulu`nun etkili okul özelliklerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz dünyasında eğitimin vazgeçilmez bir öneme sahip olduğu bilinen bir gerçektir. Hayatımız boyunca devam eden eğitimimizin sistemli bir şekilde yürütüldüğü yerler okullardır. Bir takım amaçları gerçekleştirebilmek amacıyla faaliyetlerini sürdüren okullar, bu kadar emek ve çaba sonunda acaba amaçlarına ne kadar ulaşabilmektedirler? Bu sorunun cevabı etkili okul araştırmaları ile aranmaktadır. Türk Hava Kuvvetlerinin ihtiyaç ve hedefleri doğrultusunda subay yetiştiren Hava Harp okulunun, belirlenen amaçlarına ulaşıp ulaşmadığı bu bakış açısıyla değerlendirilebilir. Yukarıda özetle belirtilen gerçekler göz önüne alınarak planlanan bu araştırmanın genel amacını, Hava Harp Okulunda görev yapan kadrolu öğretim elemanlarının algılarına göre Hava Harp Okulunun etkililiğinin etkili okulun yönetici, öğretmen, okul ortamı ve öğrenci boyutlarına göre değerlendirilmesi oluşturmuştur. Hava Harp Okulunda görev yapan kadrolu öğretim elemanlarının etkili okulun özellikleri doğrultusunda Hava Harp Okuluna ilişkin algılarında kaynak, rütbe ve görev değişkenlerine göre gruplama yapıldığında, bu grupların kendi içerisindeki değişkenler arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı araştırmada cevap aranan bir başka alt amaç olmuştur. Araştırma sonucunda Hava Harp Okulunda görev yapan kadrolu öğretim elemanlarının algılarına göre, Hava Harp Okulunun etkililik derecesinin; yönetici boyutunda orta, öğretmen boyutunda orta, okul ortamı boyutunda orta ve öğrenci boyutunda orta derecede olduğu belirlenmiştir. Araştırmada test edilen bireysel değişkenlere ilişkin olarak rütbe, kaynak ve görev değişkenlerinin, etkili okulun yönetici, öğretmen, okul ortamı ve öğrenci boyutlarına ilişkin olarak görüşlerinde anlamlı bir farklılığa neden olmadığı belirlenmiştir. vııı ABSTRACT Today it is absolutely known that education is indispensably important. The establishments where our education is carried out systematically all our life long are schools. Schools operate to achieve certain goals, but to what extent do they succeed in their achievements in return to such vast efforts? The answer is sought via `effective school` researches. The extent to which Air Force Academy achieves its goals as the main officer resource of Turkish Air Forces can well be evaluated from the effectiveness standpoint. Main aim of this study, which was planned through the considerations presented above, is to assess the effectiveness of Air Force Academy with regard to administration, instruction, school atmosphere and alumni dimensions of `effective school` concept. Instructors of Air Force Academy were divided into groups by resource, rank and position variables, parallel to the features of effective school, and relevant research on evaluation differences between these groups became another subtopic of this study. Consequently, it was found that instructors in Air Force Academy perceive the effectiveness level of the school ` average` in administration, instruction, school atmosphere and alumni dimensions. As to private variables tested in this study, resource, rank and position variables were not found to yield any significant difference in evaluation of effectiveness dimensions. IX
Collections