How special are teachers of specialized schools a quantitative investigation of Turkish mathematics teachers` self-confidence levels in the technology domain
dc.contributor.advisor | Çorlu, Mehmet Sencer | |
dc.contributor.author | Çatma, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:23:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:23:00Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39919 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarında görevli matematik öğretmenlerinin, derslerine Fatih Projesi teknolojilerini bütünleştirmeye zihnen hazır bulunuşluklarını araştırmaktır. Örneklem, rastgele seçilmiş genel ve sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarında görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 40 matematik öğretmenidir. Veri toplama aracı teknoloji alanındaki öz güveni ölçen 4 boyut ve toplamda 31 maddeden oluşmaktadır. Bağımsız örneklem t testi, genel ve sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarında görevli matematik öğretmenlerinin özgüvenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya çıkarmıştır. Sonuçlar, Türkiye'deki öğretmen istihdam sistemi, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öğretmenlik bilgileri üzerine yapılmış araştırmalar göz önüne alınarak tartışılmıştır. Sonuç olarak, teknolojik pedagojik alan bilgisinin, sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarında görev yapacak ve geleceğin liderlerini yetiştirecek olan öğretmenlerin seçimi aşamasında kullanılması gereken bir yeterlilik olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fatih Projesi, özgüven, sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumları, sosyal öğrenme kuramı, teknolojik pedagojik alan bilgisi. | |
dc.description.abstract | The purpose of the current study was to investigate whether specialized high school mathematics teachers, who were selected to educate selected students, were mentally ready to integrate Fatih project technologies into their teaching. The sample consisted of 40 teachers, who voluntarily participated the study and working at randomly-selected specialized and general high schools in Ankara, Turkey. Data collection instrument consisted of 31 items, which were theoretically grouped under four measures of self-confidence in the technology domain. An independent t-test revealed that there was no statistically significant difference between specialized and general high school teachers? self-confidence levels. Results were discussed in terms of previously conducted research on the teacher selection system in Turkey, professional development of teachers, and their knowledge for teaching. It was concluded that the technological pedagogical content knowledge ought to be an essential competency to be sought when selecting specialized school teachers, who educate the future innovators of Turkey.Key Words: Fatih project, self confidence, social cognitive theory, specialized schools, technological pedagogical content knowledge | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | How special are teachers of specialized schools a quantitative investigation of Turkish mathematics teachers` self-confidence levels in the technology domain | |
dc.title.alternative | Sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarında görevli matematik öğretmenlerinin teknoloji alanındaki özgüven seviyeleri üzerine nicel bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10005662 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356211 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |