Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtaçtepe, Deniz
dc.contributor.authorErgin, Işil
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:59Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:59Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39918
dc.description.abstractBu çalışma kalıplaşmış dil ifadelerini direkt bir şekilde öğretmenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin bu ifadeleri kullanımlarına ve yazma performanslarına etkisini incelemektedir. Çalışma Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Zorunlu Hazırlık Okulunda, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen, seviyeleri orta düzey üstü olan 31 öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Kalıplaşmış dil ifadeleri üzerine verilen eğitimin etkisini incelemek amacıyla, iki eğitim sınıfı kullanılmıştır. Eğitim öncesinde, tüm öğrencilere onların bu kalıpları kullanımlarını ve yazma performanslarını belirlemek amacıyla bir ön test uygulanmıştır. Ön testin ardından, tüm öğrenciler kalıplaşmış dil ifadeleri üzerine dört haftalık bir eğitim almıştır. Bu sürecin sonunda, öğrencilerin bu ifadeleri kullanımında ve yazma performansları üzerinde eğitimin herhangi bir etkisi olup olmadığını görmek amacıyla ön testle aynı olan bir son test uygulanmıştır. Ön test ve son testte doğru ya da yanlış olarak kullanılan çok kelimeli söylem ifadelerini sayarak uygulanan içerik analizinin sonuçları öğrencilerin son testte kullandığı söylem ifadeleri sayısının büyük ölçüde arttığını ortaya çıkarmıştır. Öğrencilerin ön test ve son test notlarının Wilcoxon Signed Ranks testi ile karşılaştırılması sonucu elde edilen veriler de eğitim sonrasında öğrencilerin yazma becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı derecede bir fark olduğunu göstermiştir. Bu bulgular, kalıplaşmış dil ifadeleri üzerine verilen eğitimin öğrencilerin bu kalıpları kullanımları ve onların yazma becerilerini geliştirme konusunda etkili olduğunu onaylamaktadır.Bu bulgular doğrultusunda, bu çalışma kalıplaşmış dil ifadelerinin gelecekteki öğretim uygulamaları konusunda iç görü sağlamaktadır. Yöneticiler, öğretmenler, materyal hazırlayanlar ve müfredat geliştirenler gibi tüm ilgililer materyal geliştirmek, izlence hazırlamak, müfredat geliştirmek ve dersleri bunların doğrultusunda uygulamak için bu çalışmanın sonuçlarından yararlanabilirler.Anahtar sözcükler: kalıplaşmış dil ifadeleri, kalıplaşmış dil ifadeleri eğitimi, çok kelimeli söylem ifadeleri, geliştirmek
dc.description.abstractThis study investigates the effect of explicit teaching of formulaic language on Turkish English as a Foreign Language (EFL) learners? use of formulaic language and overall writing performance. The study was carried out with 31 Upper Intermediate level EFL learners at Bülent Ecevit University, Foreign Languages Compulsory Preparatory School. In order to examine the effect of formulaic language instruction, two treatment classes were formed for the study. Before the treatment, all students in each treatment class were administered a pre-test to determine their use of formulaic language and overall writing performance. After the pre-test, all students received a four-week formulaic language training. At the end of this period, the students were given the same test as the post-test to see if the training had any effect on their formulaic language use and writing performance.The results of the content analysis conducted by counting the number of multi-word metadiscourse markers used accurately or inaccurately in the pre and the post-test revealed that the number of discourse markers the students used accurately in the post-test has increased to a great extent. The data gained through the comparison of the pre and post-test scores of the students through Wilcoxon Signed Ranks test also indicated that there was a statistically significant difference in their writing performance after the training. These findings suggest that formulaic language training has been effective in improving the students? formulaic language use and overall writing performance. In light of the findings, the study provides insights into the future teaching practices in regards to formulaic language. All stakeholders such as administrators, instructors, material designers, and curriculum developers can benefit from the results of the present study to develop materials, create syllabi, shape curricula, and conduct classes accordingly.Key words: formulaic language, formulaic language training/treatment, multi-word metadiscourse markers, discourse markers, improveen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of explicit teaching of formulaic language on Turkish English as a foreign language (EFL) learners` writing performance
dc.title.alternativeKalıplaşmış dil ifadelerini direkt bir şekilde öğretmenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin yazma performanslarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10009182
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356219
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess