Edebiyat öğretiminde teknoloji kullanımı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Bir durum çalışması
dc.contributor.advisor | Özyürek, Rasim | |
dc.contributor.author | Çifci, Ceyhun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:58Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39916 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı edebiyat öğretiminde teknoloji kullanımının ortaya çıkarılması, oluşan problemlerin saptanması ve mümkün olabilecek çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada öğrenci ve öğretmenlere iki farklı anket uygulanmış, mülâkatlar yapılmış, bazı dersler gözlemlenmiş ve bazı dokümanlar incelenmiştir. Sonuçlar, edebiyat öğretmenlerinin teknoloji kullanımı konusunda büyük problemler yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Teknoloji kullanım düzeyi ile ilgili olarak öğrenci ve öğretmen görüşleri arasında büyük bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda bu çalışmada teknoloji kullanımı sürecinde oluşan problemler ile ilgili olarak bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Edebiyat öğretimi, teknoloji, edebiyat öğretmenleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to explore use of technology in Turkish literature, identify problems and suggest possible solutions. To this end, the researcher administered two different questionnaires for students and teachers, conducted interviews, observed some lessons and analyzed some documents. The findings revealed that Turkish literature teachers experienced major problems in the use of technology. There were noteworthy differences between student and teacher views related to use of technology. Also, some suggestions about problems that occur in the process of technology usage were given in this study.Key Words: Teaching literature, technology, literature teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Edebiyat öğretiminde teknoloji kullanımı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Bir durum çalışması | |
dc.title.alternative | Technology use in Turkish literature, problems and solutions: A case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Turkish language and literature | |
dc.subject.ytm | Instructional technologies | |
dc.identifier.yokid | 10001522 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356213 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |