dc.contributor.advisor | Ortaçtepe, Deniz | |
dc.contributor.author | Erdemir, Fatma Birgül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:57Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39915 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Amerikan TV dizileri izlemenin yükseköğrenim düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin kalıp ifadeleri kullanmasına etkilerini incelemektedir. Katılımcılar, Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce hazırlık programında orta düzey üzeri seviyede öğretim gören 66 öğrencidir. Bu çalışmada bir deney ve bir kontrol grubu kullanılmıştır. Çalışmanın başında her iki gruba kalıp ifadelerle ilgili bilgi seviyelerini ölçmek amacıyla bir ön test uygulanmıştır. Ön testin ardından, deney grubu Amerikan TV dizilerini izleyerek kalıp ifadelerle ilgili eğitim alırken, kontrol grubu dizi izlemeden, kalıp ifadelerle ilgili eğitim almıştır. Üç haftalık eğitimin sonunda, kalıp ifadelerle ilgili bilgilerinin gelişip gelişmediğini görmek amacıyla tüm gruplara bir son test uygulanmıştır. İki haftalık bir aradan sonra, kalıp ifadelerle ilgili eğitimin uzun sureli etkilerini ölçmek amacıyla her iki gruba da bir hatırlama testi uygulanmıştır.Bulgular, kalıp ifadelerle ilgili eğitimin sonunda hem deney hem de kontrol gruplarının kalıp ifade kullanımlarını anlamlı bir biçimde geliştirdiklerini göstermiştir. Ancak, deney grubu kontrol grubuna göre hatırlama testinde istatistiksel olarak daha anlamlı bir gelişim göstermiştir ki bu anlamlı gelişim, Amerikan TV dizilerini izlemenin uzun süreli etkilerini vurgulamaktadır. Bulgular, Amerikan TV dizileri izleyerek alınan kalıp ifade eğitiminin katılımcıların kalıp ifade kullanımını uzun süreçte olumlu etkilediğini göstermiştir. Bu bulgu, literatürde özgün medya araçlarının kullanımının yabancı dil edinimi üzerindeki etkisini vurgulamaktadır. Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin kalıp ifade kullanımlarını geliştirmek amacıyla Amerikan TV dizilerini kaynak olarak kullanmayı önererek literatürdeki boşluğu doldurmuştur. Çalışmanın sonuçları, yöneticiler, müfredat geliştirenler, materyal hazırlayanlar ve öğretmenler gibi ilgililere müfredat şekillendirmek, izlence hazırlamak, materyal geliştirmek ve dersleri bunların doğrultusunda uygulamakta faydalanmak için olanak sunmaktadır. Anahtar sözcükler: kalıp ifadeler, geliştirmek, kullanmak, yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi, Amerikan TV dizileri | |
dc.description.abstract | This study investigates the effects of watching an American TV Series, How I Met Your Mother (HIMYM), on tertiary level English as a Foreign Language (EFL) learners' use of formulaic language. The participants were 66 Upper Intermediate level students studying at Akdeniz University, School of Foreign Languages, Intensive English Program. The study employed an experimental and a control group. At the beginning of the study, both groups were administered a pre-Discourse Completion Test (DCT) to determine their knowledge of formulaic language. After the pre-test, the experimental group received formulaic language training through watching an American TV Series HIMYM while the control group received a traditional training of formulaic language without watching any American TV Series. At the end of the 3-week training, both groups were given a post-DCT to see if they have developed their use of formulaic language. After a two-week interval, both groups received a recall-DCT to check the long term effects of formulaic language training.The findings revealed that, both the experimental and the control groups have made progress in their use of formulaic language at the end of the formulaic language training. However, the experimental group's development is statistically much higher than that of the control group in the recall-DCTs, which indicates the long-term effects of watching an American TV Series HIMYM. The findings revealed that formulaic language training through watching American TV Series is effective in improving the students' formulaic language use in the long term. This finding confirms the previous literature which emphasizes the influence the use of authentic media tools has on foreign language acquisition.The present study has filled the gap in the literature on formulaic language use by suggesting the use of an American TV Series HIMYM as a source to develop EFL learners' formulaic language use. This study gives the stakeholders; the administrators, curriculum designers, material developers, and teachers the opportunity to draw on the findings in order to shape curricula, create syllabi, develop materials, and conduct classes accordingly.Key words: formulaic language, develop, use, EFL, American TV Series | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of watching american tv series on tertiary level EFL learners` use of formulaic language | |
dc.title.alternative | Amerikan tv dizileri izlemenin yükseköğrenim düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin kalıp ifadeleri kullanmasına etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Television serials | |
dc.subject.ytm | Talking patterns | |
dc.subject.ytm | Expressive language | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10041853 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363119 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |