Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtaçtepe, Deniz
dc.contributor.authorÖzkul, Sertaç
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:56Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39914
dc.description.abstractYabancı dilde yazma becerisi derslerine giren öğretmenlerin en önemli görevlerinden biri öğrencilerin yazılarına dönüt verilmesidir. Ancak, öğretmenlerin tutumları ve kullandıkları dönüt verme yöntemleri öğrencilerin yazılı çalışmalarında gerçekleştirebilecekleri düzeltme miktarını etkileyebilmektedir. Örneğin, öğretmenleriyle kısa yüzyüze görüşme fırsatına sahip öğrenciler çalışmalarını yeniden yazarken daha çok düzeltme yapabilmektedirler. Fakat, kalabalık öğrenci kitlelerinin varolduğu durumlarda öğretmenlerin herzaman öğrencileriyle görüşerek yüzyüze dönüt verme şansı bulunmamaktadır. Bu durumda öğretmenler, öğrencilerin kağıtları üzerinde birtakım düzeltme, işaretleme ve yorumlar yapmak suretiyle öğrencilerine geleneksel olarak dönüt verirler. Bazı öğrenciler öğretmenlerince verilen geleneksel dönütü başarılı bir şekilde kullanarak yazılı çalışma taslaklarını iyileştirebilirken, bazı öğrenciler düzeltme sembollerinin karmaşık olması, öğretmen tarafından verilen dönütü doğru anlamama ve verilen dönütün çok fazla dilötesi ifadeler barındırması gibi sebeplerle öğretmenlerinden aldıkları dönütten aynı oranda faydalanamamaktadır. O nedenle, bu araştırma videolarla iletilen öğretmen dönütünün geleneksel dönüt verme yöntemine alternatif bir uygulama olup olamayacağını incelemiştir.Video dönüt yönteminin yeni bir uygulama olarak kullanılıp kullanılamayacağını anlamak için araştırmacı biri deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup kurmuştur. Bu gruplardaki öğrenciler, araştırmacının çalışmakta olduğu kurum olan Kadir Has Üniversitesi'nde İngilizce hazırlık eğitimi almaktaydılar. Uygulama beş hafta sürdü ve araştırmacı haftalık ödevler için deney grubuna video dönüt, kontrol grubuna ise geleneksel olarak kağıtları işaretlenerek dönüt verilmiştir. Dönüt videoları bir portfolyo yazma çalışmasının parçası olduğundan, araştırmacı uygulamaya `Video İçerikli Portfolyo` (VİP) adını vermiştir.Toplanan veriler üç aşamada incelendi. İlk olarak, deney grubu ve kontrol grubunun, araştırmacının verdiği dönütten sonra ne kadar düzeltme yaptığı hesaplandı ve bir Mann-Whitney U testi ile analiz edildi. Bulgular, öğrenciler bir sonraki taslaklarını yazarken video dönüt onlara daha çok düzeltme yapabilme imkanı verdiğini ortaya koymuştur. İkinci olarak, video dönütün dört dönüt kategorisinde (doğrudan düzeltme, basit-mekanik, karmaşık-mekanik, organizasyonel dönüt) daha çok düzeltme yapılmasını sağlayıp sağlamadığı da incelemiştir. İkinci bir Mann-Whitney U testi iki gruptaki öğrencilerin farklı kategorilere ait dönütü nasıl değerlendirdiklerini analiz etmiştir. Bulgular ışığında, doğrudan düzeltme kategorisinde video dönüt ve geleneksel dönüt yöntemi arasında istatistiksel olarak önemli bir fark ortaya koymazken, basit-mekanik, karmaşık-mekanik ve organizasyonel dönüt kategorilerinde video dönüt istatistiksel olarak önemli farklarla öğrencilerin daha fazla düzeltme yapmalarını mümkün kılmıştır. Son olarak, öğrencilerin video dönüt uygulaması hakkındaki görüşleri araştırmanın sonunda deney gurubuna verilen bir anketle incelenmiştir. Anketten elde edilen bulgular da İngilizce yazma becerisi eğitiminde, video aracılığıyla verilen dönütün geleneksel olarak verilen dönüte alternatif olabileceğini teyyid etmiştir.
dc.description.abstractFeedback provision is an important duty of foreign language writing teachers. Yet, the attitudes of teachers and the feedback channels they use might affect the amount of correction students can incorporate into their written work. For example, learners incorporate more correction when they have the opportunity to have short conferences with their teachers. However, holding conferences with the learners might not always be possible due to crowded classroom settings. Then, writing teachers provide their learners with feedback traditionally, mostly by indicating learners' errors and mistakes, and commenting on their written work. While some learners utilize teacher feedback delivered traditionally, some others cannot benefit from the teacher feedback equally as it either includes too much metalinguistic explanation, learners interpret teacher comments incorrectly, correction symbols are confusing, or etc. Therefore, this study investigated whether a new form of teacher feedback delivered through videos might be an alternative to traditional feedback. To explore whether computer technology might be used as a new method, the researcher formed two groups of learners: an experimental group and a control group. The sample included students in the foundation course at Kadir Has University, the researchers home institution. While the experimental group received video feedback, the control group received traditional feedback for five of their weekly assignments. Since the feedback videos were part of a portfolio writing task, the researcher named the feedback videos `Video Inclusive Portfolio` (VIP). The data were collected and analyzed in three steps. Firstly, the amount of overall correction incorporated by the experimental group and the control group was calculated and analyzed with a Mann-Whitney U test. The findings revealed that video feedback helped learners incorporate more correction into their subsequent drafts. Secondly, the study also investigated whether video feedback helped learners incorporate more correction for feedback from different categories (e.g., explicit feedback, simple mechanical, complex mechanical, and organizational feedback). A second Mann-Whitney U test analyzed how learners of the two groups utilized feedback from different categories. The findings indicated that while the form of feedback (video feedback or traditional feedback) did not exhibit any statistically significant difference for explicit feedback category, video feedback enabled learners to incorporate more correction in terms of simple mechanical, complex mechanical, and organizational feedback. Finally, learners' perceptions were investigated through a questionnaire administered to the experimental group at the end of the study. The findings of the questionnaire also confirmed that video feedback might be an alternative to traditional feedback in teaching writing skill.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVideo inclusive portfolio (VIP) as a new form of teacher feedback in teaching writing
dc.title.alternativeYazma becerisi eğitiminde yeni bir dönüt yöntemi olarak video içerikli portfolyo (VIP)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmPortfolio
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWriting training
dc.identifier.yokid10030100
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356887
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess