Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Rasim
dc.contributor.authorTahaoğlu, Ayşin
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:55Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39912
dc.description.abstractBu araştırmada, MEB Ortaöğretim Türk Edebiyatı dersi Öğretim Programı (2011) kazanımları bilişsel becerilere göre sınıflandırılmış ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu incelemeden hareketle MEB Ortaöğretim Türk Edebiyatı dersi öğretim programı (2011) sınıflara ve ünitelere ayrılmış ve içerdikleri kazanımlar Bloom'un Eğitim Hedefleri Taksonomisi'ne göre sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırma, programdaki kazanımların içerik analizi yöntemiyle Excel programına geçirilmesi, kazanımların belirlenen basamaklara göre tespit edilmesi ve gerekli gruplandırmaları tablolar haline getirme sürecinden oluşmuştur. Bu araştırma neticesine MEB Ortağretim Türk Edebiyatı dersi Programı (2011) kazanımlarının Bloom'un bilişsel alan sınıflandırılmasına göre yapılmış olduğu, fakat bu sınıflandırmada üst düzey bilişsel becerilerin, alt düzey bilişsel becerilere göre daha az bulunduğu gözlemlenmiştir. Söz konusu kazanımların kavrama basamağına ait birçok örneği bulunurken, uygulama ve sentez basamaklarına ait kazanımların daha az ölçüde bulunduğu saptanmıştır. Bunun neticesinde, MEB ortaöğretim Türk Edebiyatı dersi programlarındaki öğrenci kazanımlarının bilişsel beceri basamaklarının dağılımına uygun bazı görüşler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Türk Edebiyatı öğretim programı, bilişsel beceri, öğrenci kazanımları
dc.description.abstractThis study was conducted by classifying the objectives of the MONE (Ministry of National Education) Secondary Education Turkish Literature Curriculum (2011) using Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. In light of this study, The MONe Secondary Education Turkish Literature teaching program (2011) was examined grad by grad and unit by unit. The classification process started with the objectives of the program being classified and coded using The Microsoft Excel. It was found that the objectives of the MONE Secondary Education Curriculum (2011) included of six levels of cognitive domain, yet it was also included the coverage of the higher order thinking skills are limited.Key Words: Turkish Literature teaching program, cognitive skills, learning objectivesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim Türk edebiyatı dersi öğretim programı kazanımlarının bilişsel açıdan incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the cognitive domain of the secondary education Turkish literature curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmLiterature lesson
dc.subject.ytmCognitive abilities
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10031739
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356884
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess