Ortaöğretim Türk edebiyatı dersi öğretim programı kazanımlarının bilişsel açıdan incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özyürek, Rasim | |
dc.contributor.author | Tahaoğlu, Ayşin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:55Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39912 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, MEB Ortaöğretim Türk Edebiyatı dersi Öğretim Programı (2011) kazanımları bilişsel becerilere göre sınıflandırılmış ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu incelemeden hareketle MEB Ortaöğretim Türk Edebiyatı dersi öğretim programı (2011) sınıflara ve ünitelere ayrılmış ve içerdikleri kazanımlar Bloom'un Eğitim Hedefleri Taksonomisi'ne göre sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırma, programdaki kazanımların içerik analizi yöntemiyle Excel programına geçirilmesi, kazanımların belirlenen basamaklara göre tespit edilmesi ve gerekli gruplandırmaları tablolar haline getirme sürecinden oluşmuştur. Bu araştırma neticesine MEB Ortağretim Türk Edebiyatı dersi Programı (2011) kazanımlarının Bloom'un bilişsel alan sınıflandırılmasına göre yapılmış olduğu, fakat bu sınıflandırmada üst düzey bilişsel becerilerin, alt düzey bilişsel becerilere göre daha az bulunduğu gözlemlenmiştir. Söz konusu kazanımların kavrama basamağına ait birçok örneği bulunurken, uygulama ve sentez basamaklarına ait kazanımların daha az ölçüde bulunduğu saptanmıştır. Bunun neticesinde, MEB ortaöğretim Türk Edebiyatı dersi programlarındaki öğrenci kazanımlarının bilişsel beceri basamaklarının dağılımına uygun bazı görüşler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Türk Edebiyatı öğretim programı, bilişsel beceri, öğrenci kazanımları | |
dc.description.abstract | This study was conducted by classifying the objectives of the MONE (Ministry of National Education) Secondary Education Turkish Literature Curriculum (2011) using Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. In light of this study, The MONe Secondary Education Turkish Literature teaching program (2011) was examined grad by grad and unit by unit. The classification process started with the objectives of the program being classified and coded using The Microsoft Excel. It was found that the objectives of the MONE Secondary Education Curriculum (2011) included of six levels of cognitive domain, yet it was also included the coverage of the higher order thinking skills are limited.Key Words: Turkish Literature teaching program, cognitive skills, learning objectives | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Türk edebiyatı dersi öğretim programı kazanımlarının bilişsel açıdan incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing the cognitive domain of the secondary education Turkish literature curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Cognitive abilities | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10031739 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356884 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |