The development process of contextual based instructional Geogebra worksheets for Turkish high school mathematics teachers
dc.contributor.advisor | Çataloğlu, Erdat | |
dc.contributor.author | Akkoca, Hamide | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:54Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39911 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türk lise matematik öğretmenlerine geometri dersinin öğreniminde ve öğretiminde GeoGebra' yı etkili ve uygun bir şekilde kullanmalarına yardım etmek için bağlamsal içerikli GeoGebra çalışma kâğıtları geliştirmektir. Milli Eğitim Bakanlığı 2013 yılında Eylül ayı içerisinde Türkiye' deki tüm liselerde kullanılmak üzere yeni bir matematik müfredatı yayınlamıştır. Yeni matematik müfredatında matematik öğretmenlerinin GeoGebra' yı kullanarak dersler hazırlamalarını içeren geometri ders kazanımları yer almaktadır. Bununla birlikte, Türk lise matematik öğretmenlerine Yüksek Öğretim Kurulu tarafından GeoGebra ile ilgiliders temin edilmemektedir ya da kısıtlı dersler temin edilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın sonuçları Türk lise matematik öğretmenlerine sadece GeoGebra' yı kullanmak için gerekli olan becerileri kazandırmakla kalmayıp aynı zamanda yeni müfredatta yazan geometri ders hedeflerine ulaşmaları için GeoGebra' yı nasıl kullanacaklarına yönelik becerileri kazandırması açısından büyük önem taşımaktadır.Çalışmanın katılımcılarını 2013 yılında Bilkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi' ne giriş yapanbirinci sınıf 7matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışmada, veri toplamak için 7 ayrı bölümden oluşan ve toplamda 63 tane soru içeren bir anketten yararlanmıştır ve buna ek olarak birinci sınıf matematik öğretmenleri tarafından verilen yazılı ve sözlü geri bildirimler toplanmıştır. Anket aracılığı ile toplanan veriler basit betimleyici istatistik kullanılarak analiz edilmişyazılı ve sözlü geri bildirimler ise kategorilere ayrılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları ve bulguları göstermektedir ki içsel motivasyon ve bilgisayar okur-yazarlığı bilgisi GeoGebra' nın öğreniminde büyük etkisi olan iki önemli faktördür. İçsel motivasyona ve yüksek seviyede bilgisayar okur-yazarlığı bilgisine sahip olan kullanıcılar daha hızlı ve daha anlamlı bir şekilde öğrenmektedir. Bu çalışmadan çıkarılan diğer bir önemli sonuç ise GeoGebra ders hedeflerine bütüncül bir yaklaşımla hazırlanan bağlamsal içerikli çalışma kâğıtları yerine zorluk seviyeleri temel alınarak hazırlanan bağlamsal içerikli çalışma kâğıtları ile daha etkili bir öğrenme gerçekleşecektir.Anahtar kelimeler: GeoGebra, dinamik matematik yazılımı, genel bilgisayar okur-yazarlığı bilgisi, bağlam temelli öğrenme, matematik öğretmen adayları. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to develop contextual based geogebra worksheets to help Turkish high school mathematics teachers learn how to use GeoGebra appropriately and efficiently in teaching and learning of geometry. The Ministry of National Education [Milli Eğitim Bakanlığı] (MEB) has recently published a new mathematics curriculum to be taught in all high schools in Turkey from September 2013. The new curriculum contains geometry lesson objectives which require mathematics teachers to prepare a lesson combined with GeoGebra. However, Turkish high school mathematics teachers are not provided with anylessons or provided with limited lessons concerning GeoGebra by Council of Higher Education [Yükseköğretim Kurulu] (YÖK). Within this context, the results of the study are of great importance that Turkish high school mathematics teachers do not have only necessary skills to use GeoGebra but also how to use GeoGebra to achieve geometry lesson objectives written in the new curriculum.The participants of the study consisted of 7 first year pre service mathematics teachers who were enrolled in Graduate School of Education at Bilkent University in 2013. In this study to collect data, a survey with 7 diferent parts which have 63 questions in total on a 5 level Likert and alsothrough verbal was utilized and written feedbacks which were provided by first year pre service mathenatics teachers were collected.Simple descriptive statistics was conducted to analyze the data collected thorough a survey and written and verbal feedbacks were categorized.The results and findings of the study indicated that intrinsic motivation and general computer literacy knowledge level are two important factors that affect the learning of GeoGebra. Intrinsically motivated learners and high level users on general computer literacy knowledge learn faster and more meaningfully. Another important conclusion formed from this studyis that learning will happen more effectively when contextual based worksheets are created by difficulty levels than the contextual based worksheets are developed considering holistic approach of GeoGebra.Key words: GeoGebra, dynamic mathematics software, general computer literacy knowledge, contextual-based learning, pre-service mathematics teachers. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The development process of contextual based instructional Geogebra worksheets for Turkish high school mathematics teachers | |
dc.title.alternative | Türk lise matematik öğretmenleri için oluşturulan bağlamsal içerikli Geogebra çalışma kağıtlarının geliştirilme süreci | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | GeoGebra | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Context based approach | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10039024 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356886 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |