Banka birleşmeleri kuramsal yaklaşım ve Türkiye örneklemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Faaliyet alanlarından bağımsız olarak tüm şirketler büyümek ve pazardan daha çok pay almak amacını güderler. Firmaların büyümek ve pazar payını artırmak için kullandıkları araçlardan biri de birleşme stratejisi gütmektir. Firmaların birleşmeler yolu ile ulaşmak istedikleri sonucun sinerji etkisi yaratmak olduğu bilinmektedir. Çalışmada birleşme kavramının teorik çerçevesi, banka birleşmelerinin nedenleri incelenerek ele alınmış daha sonra, Türk bankacılık sektöründe son dönemde yaşanan gelişmeler ile devir ve birleşmeleri özendirici hukuki değişiklikler üzerinde durulmuştur. Ayrıca, birleşmelerin başarısızlıkla sonuçlanma sebebi olarak ortaya çıkan, planlama ve organizasyon eksikliklerine odaklanılarak, asıl amaç olan sinerji yaratımının sağlanma koşullarının tanımlanması yapılmış ve finansal kurumların değerlemesine ilişkin farklılıklar açıklanarak, banka birleşmelerinde kullanılması uygun bir değerleme modelinin seçiminin gerekliliği üzerinde durulmuştur. Çalışmayı bir uygulama denemesi ile desteklemek amacıyla, Türk bankacılık sektöründe yaşanması muhtemel bir birleşme gerçekleştirilmiş ve birleşme sonucunda elde edilen sinerji ve kaynakları değerlendirilmiştir. Sinerjinin varlığından söz edebilmek için; birleşme sonrası oluşan firma değerinin, birleşme öncesi ayrı ayrı işletilen firmaların değerinin toplamından daha büyük olması gerekmektedir. Ancak unutlmamalıdır ki; sinerji bu değer artışının sürekliliğini ve birleşmeden doğan firmanın daha karlı olması ve daha hızlı büyümesi anlamını da içermektedir. Birleşmeler hedef/ortak seçiminden başlayan ve titizlikle ele alınması gereken bir işlemler bütünüdür. Prosesin tüm noktalarının gerekli ölçekte ve öncelikte dikkatlice yürütülmesinin, birleşmelerin ana hedefi olan sinerji yaratımını kolaylaştırmakta ve hatta garanti etmekte olduğu araştırmalarla ispat edilmiş bir gerçektir. Ülkemiz bankacılık sektöründe de, dünya ekonomisindeki gelişmeler paralelinde ve yaşanan son ekonomik krizlerin etkisiyle, devir ve birleşmelerin artarak devam etmesi ve daha global bir boyut kazanması beklenmektedir. ABSTRACT Unregarding their field of business, all firms main goal can be defined as; to grow and to have a bigger share in the market. One of the methods that can be used to reach this goal is to aim a merger strategy. The most common desire after this strategy is to create a synergy effect This study, firstly discuss the theoretical aspects of mergers, reasons of the merger frenzy and then summarizes recent developments in Turkish banking sector in the view of encouraging regulatory changes. Besides, by focusing the planning and organizational failures, which are named as the reasons of unsuccessful mergers, synergy and creation of synergy is analysed. Also a challenge in valuation of financial service firms are discussed and need of a selection of a proper valuation method is pointed out A hypothetical Turkish Banks' merger is also practiced with the help of selected method in order to support the study and the results analysed for synergy creation. In order to speak of existence of synergy, the result value of firm after merger should be greater than the total of each individual firm's values. It is not to be forgotten that meaning of synergy also includes continuousness of this increased value and achieving raising profit and growth. Mergers should be taken as a complete process from the beginning and must be fastidiously dealed. It's been proved that all points of process must be executed in necessary scale and priority to make easy way to create and guarantee synergy. XI
Collections